11 november

Hejsan
Idag har jag mått ganska dåligt. Inatt kom huvudvärken tillbaka, även illamåeendet. Jag som hade bestämt mig för att hålla det borta. Inatt ska det banne mig inte komma. Inatt ska jag sova gott och drömma om vår lägenhet. SKA!

Jag har fått ännu en tid till röntgen den 18 november. Den är en förberedelse inför den studien som jag gått med i. Ett speciellt cellgift som heter avastin. Jag ska även få en annan strålningsapparat som ska vara den allra bästa. (skrev  nog det i förra) men den skulle vara den bästa så det känns bra. Nu vill jag bara börja, samtidigt som jag är väldigt rädd och nervös. Men det ska gå bra. Det vet jag. Det är bara att tänka att jag ska döda monstret. 

Idag har jag annars inte gjort så mycket mer än mysat med sofie och julia. Vi såg hitta nemo. Älskar hitta nemo. Föresten så mår jag bra i nuläget också. ingen huvudvärk. Har ökat kortisondosen riält. det är ganska jobbigt eftersom de rubbar hormonerna  ganska mycket. Uppsvälld mage, finnar, ökat blodsocker mm. Men men en finne är som en droppe i havet.

Jag och sofie ska föresten tatuera " think of a wonderful thought" som vi sagt väldigt länge. det är från peter pan disney. (en av våra favoriter som små) så den ska hjälpa oss tänka positivt. hoppas det är okej inför behandligen bara. har glömt att fråga :S
 tänkte även att jag skulle måla meningen "live one day at the time and make it a masterpiece" på väggen ovanför vår säng i lägenheten så att jag ger mig/oss själv små peppande budskap hela tiden.

Sjukt vad det regnar och blåser ute. hoppas ni inte blåser iväg. Vårt hus gör nog snart. hehe. hoppas lägenheten står kvar imorn :) har tyvärr inga bilder på den än för dom har redan tagit bort den från hemnet. men jag lovar jag ska ta före och efter och visa er.

Sov sött allesammans <3 Älskar er


Kommentarer
Postat av: Sabrina, mitt liv i London

Krya på dig Malin, tatueringarna kommer bli så fina och verkligen vara NI! Tänker på dig varje dag! <3

2010-11-12 @ 00:03:40
URL: http://sabrinas.webblogg.se/
Postat av: Anonym

tatueringarna låter jätte fina. jag känner inte dig men har följt din blogg ett tag nu.

kan verkligen verkligen inte förstå hur det känns för dig, men du ska veta att det är många människor som ser upp till dig och tror på dig. jag vet hur det känns när folk säger att man är stark, man vill visa dom hur himla stark man är. men iband måste man få bryta ihop och komma igen och alla tycker att det är okej. hoppas du känner det. ska fortsätta följa din blogg och det ska bli kul att se bilderna på lägenheten. jag ska också säga att jag haft mycket människor omkring mig som har fått elakartade tumörer men blivit friska och levt hela liv efter diagnosen, ge aldrig upp hoppet. det vet jag att du inte gör.

2010-11-12 @ 00:16:22
Postat av: Julia Grönqvist

Kämpa på Malin! Du är så beundransvärd, du verkar så stark och modig. Att i en så ofattbar situation kunna omvandla negativa tankar till positiva och hålla hoppet uppe är fantastiskt! Du ska veta att vi, även inte de närmsta vännerna, tänker på dig varje dag.

2010-11-12 @ 10:38:58
Postat av: Kerry

Oooh de där med att måla små positiva och peppande budskap åt er, låter som en kanonidé!!:) det kommer bli superfint! Glöm inte att dokumentera det under tiden så vi får se vad ni åstadkommer hihi :) ta hand om er!<3



btw.. Inatt drömde jag att jag gjorde mål.. Genom Cammeröluckan ;)

2010-11-12 @ 11:06:24
Postat av: Kerstin Hedgren

Finns vid din sida (för vad det är värt...)! Krama Sofie från mig!



Kram!

Kerstin

2010-11-13 @ 19:52:49
Postat av: Anonym

Tankarna är hos dej och följer dina inlägg.<3<3<3 Filip.Sara och Louises mamma

2010-11-14 @ 00:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0