En ny dag

Idag är en ny dag. Över 1200 personer har läst min blogg idag. Det är riktigt många. Man blir ganska chockad. tack till alla som skrivit. era tankar värmer jättemycket.
Tillsammans e man så himlA starka. Jag känner det så mycket. Vilja är allt. jag har nog aldrig varit den som "stannat" och börjat gå när man varit ute och löpt. jag har alltid tänkt att stannar man tar det bara längre tid till man kommer fram ju. ibland, bara jag skulle gå hem från stan kunde jag börja springa bara för jag ville komma fram. även om jag hade vanliga kläder på mig och väska. Att stanna har alltid givit mig ångest. o jag kommer aldrig stanna.
Jag har egentligen aldrig sett mig själv som en stark person, psysiskt. jag har alltid lutat mig mycket på andra, inte riktigt vågat stå på mig för saker heller så. följt med strömmen helt enkelt. men nu känner jag mig ovanligt stark faktiskt. även om mitt besked är som det är, det kommer gå upp och ner det vet jag. o nu i början tänker man att det e svårt att va stark men jag har bersämt mig att från början va de. man får gråta, skrika, krypa ihop för att sen ta steg igen. en dag i taget, det ska jag ta. varje dag är värdefull. det är ju bevisat att livet kan förändras med en vindpust. Så alla ska vi göra det bästa av det, ellerhur?
jag skriver som en kratta förlåt. orkar inte bry mig om gramatiken och så men ni förstår säkert ändå.
Nu ska jag och sofie åka till maxi och köpa frukt. C vitamin. :)
clear eyes, full heart.. can´t loose!!
Tack nikita för dom fina blommorna. Ni e bäst jag saknar er så mina fiiiiina. <3
Tack för att ni finns allihopa. <3

Kommentarer
Postat av: Malin Palm

Massa kramar till dig malin, ge inte upp!! Du är grym, och jag är djupt imponerad på din styrka!!

2010-11-01 @ 20:34:43
Postat av: Helén Carlström

Vilken styrka du har Malin! Tänker så på dig och alla i familjen. Många varma kramar till dig och hela din familj.

2010-11-01 @ 20:58:19
Postat av: Anna

Håller tummarna för dig!

2010-11-01 @ 21:23:54
Postat av: Ida

Tänker på dig och håller alla tummar Malin.

GE ALDRIG UPP.

MÅNGA KRAMAR /i

2010-11-01 @ 21:49:11
URL: http://nystanetida.blogg.se/
Postat av: Maria nielsen

Tänker på er varje dag, och är så imponerad på din styrka!

2010-11-01 @ 22:24:47
Postat av: Linn K

Malin, jag vill bara säga att det är sådana som du, som tänker så positivt som dig som klarar detta. Övertyga din kropp att detta ska fixas! Tänker på dig och din familj!

2010-11-01 @ 23:45:09
Postat av: Sandra Carlsson

Hej bara en liten post fran pappas kusin i Singapore igen.

Nu nar det just nu ar som du nog inte ens i fantasins mojlighet hade tankt dig, helt annorlunda, tycker jag du skriver om det sa jattefint, och sa fantastiskt startkt och moget.



Ser fram emot att lasa din fina blog har fortsatt nu och i framtiden!!



Super duper kramisar, fortsatt styrka och allt fran oss



Sandra



2010-11-02 @ 00:04:31
Postat av: Sabrina, mitt liv i London

Tanken är starkare än man tror! <3

2010-11-02 @ 00:34:25
URL: http://sabrinas.webblogg.se/
Postat av: Mina

Du är stark! O jag vet inte om du tror på Gud men vill ändå dela med mig av en text som jag alltid finner tröst i.



"Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. 8 Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas."



Vår Fader i Himlen vill ge goda gåvor till dem som ber Honom. Vi har en god Gud som vi kan tala med om allt och som svarar oss i vårt andliga sökande på ett positivt sätt. Gud hör våra innersta önskningar och svarar på dem som innefattar rättvisa, sanning och godhet och som är bra för den här världen.

2010-11-02 @ 02:05:12
Postat av: Malin

Är grymt imponerad över ditt sätt och tänka och din inställning! Plötsligt känns allt annat så oviktigt, att leva för dagen är ett bra motto.



Känner på mig att du kommer att fixa detta!



2010-11-02 @ 08:28:10
Postat av: Malin

Wow, du vet inte vem jag är... Men Trelleborg är litet, så jag har hört din historia. Ville bara berömma din styrka. Du är fantastisk. Jag ska hålla alla min tummar och tår. Mångra kramar, en annan Malin!

2010-11-02 @ 08:37:00
Postat av: Elisabeth

Veckans ordspråk är

Att oroa sig gör aldrig morgondagen lättare, det gör det bara tristare idag.



Du är stark!!!!!!!!!

kram till dig

2010-11-02 @ 09:08:16
Postat av: Jenna

Hejar på dig Malin. Du är verkligen stark. Kämpa på, du kommer att ta dig igenom detta!

2010-11-02 @ 13:47:44
Postat av: Emelie

Hej Malin



Min familj är ifrån Trelleborg men vi bor i Helsingborg. Jag fick höra om dig och såg din fina insamling på FB. Vi följer din kamp och tror på dig! Stor kram!!!

Postat av: Jessi

Hej Malin! Tack för att du orkar skriva. Plötsligt känns ens egna problem som en droppe i havet. Du är så stark! Det sägs att man ställs bara inför dom utmaningar man kan hantera men detta var väl lite i överkant... Ser framför mig hur du ska inspirera andra att klara sina motgångar med att visa hur du klarade av dina. Önskar dig all lycka i världen! Du är en inspiration! Hälsningar från en trelleborgare

2010-11-02 @ 20:03:26
Postat av: Emma Leek

Hej Malin!

Vet inte om du vet vem jag är, men tänkte skriva ändå. Fast det har tagit 2 dagar för mig att komma på något. Första dagen var jag bara hela tom när jag läste allt detta som hänt dig på så kort tid. Detta kanske inte ens hjälper, men jag har delat ut din insamlingslänk på facebook och har själv skänkt 50 kr. Jag är verkligen ledsen för allt du gå igenom nu, det finns knappt några ord. Dock vet jag vad dina familjemedlemmar går igenom. Men det finns inget man kan göra än att vara där. Även om vi inte känner varandra, så känner jag empati. Dessa 2 dagarna har jag tänkt på dig otroligt och din familj. Tänk att du har så många när och kära, men också medmänniskor som jag som bryr sig så mycket. Fortsätt kämpa Malin. Vi alla kämpar med dig och jag kommer så länge du har din insamling igång skicka in pengar.



Stor kram

Emma Leek

2010-11-02 @ 23:11:26
URL: http://[email protected]
Postat av: Martina

Hej Malin!

Du är en väldigt stark Tjej och jag beundrar dig verkligen för din styrka och positiva inställning.



Skickar iväg massor med styrkekramar till dig !!

Tänker på dig trots att vi inte känner varandra, du är min nya idol!

2010-11-02 @ 23:23:32
Postat av: Emelie

Hej Malin!



Vi känner inte varandra, men vet att vi har några gemensamma vänner. Jag vill skicka all min styrka till dig. Helt rätt att verkligen ta en dag i taget, var inte upptagen med att tänka på framtiden, då försvinner ditt nu. Det nu som faktiskt är helt fantastiskt. Var närvarande. Du är vacker!

2010-11-03 @ 11:27:15
Postat av: Malin

Det kommer bli bra!! Du kommer besegra detta!

2010-11-03 @ 21:16:26
Postat av: Emma Persson

En stor bamsekram till dig ,Malin, men även till alla i din närhet <3.Skönt att se dig på innebandymatchen i Bunkeflo.(din mamma och Julia,kanske Daniel kan berätta mer på djupet vem jag är.Jag och Danne lindade Ellinors knä på matchen.Kass fakta,jag vet,men:that´s me <3 )Jag blir oerhört glad när jag läser din blogg.Visst,ibland forsar tårarna,men jag kan hela tiden,mellan raderna,få fram ditt positiva tänkande.Helt fantastiskt.Ordspråket:"Du kan inte hindra sorgens fågel att flyga över ditt huvud,men du kan hindra den från att bygga bo i ditt hår",stämmer in på dig till 110%.Jag har själv gått igenom en hel del,fråga mamsen,så detta är inte tomma ord.Du ska vara glad över att du har förmågan att skriva.Gud vilken bra terapi det är.Och som du skriver:tillåt dig att skrika,gråta och bryta ihop,för att sedan ta nya tag.Du måste "tömma ryggsäcken" emellanåt.Insamlingen går spik rakt upp, och du tackar oss för vårt stöd.Det är VI som ska tacka dig.Hade inte du varit just du, hade vi nog aldrig skänkt dessa slantar.Det är du Malin,din förtjänst,så än en gång: TACK, för att vi får vara delaktiga!Var stark,men tillåt dig att vara svag.Iina svaga stunder,finns vi alla här som du kan lita på.Vi lämnar dig ALDRIG,och tillsammans är vi starka och ska så klart gå igenom detta och till slut stå som segrare!Du Malin,vår söta drottning,jag finns alltid här för dig och din familj<3.Kommer att besöka dig,när du orkar och vill.Säg bara till,så:I´ll be there! Kramar i massor/Emma

2010-11-07 @ 11:50:18
Postat av: Martina

Måste bara skriva till dej att du är en så stark tjej! Och jag hoppas att monstret kommer försvinna! Du känner inte mej men ville ändå skriva att jag tänker på dej och håller tummarna... Gör så ont i mej att läsa vad som hänt dej och blir så imponerad av din styrka! Kämpa på tjejen!

Kramar Martina Malm

2010-11-09 @ 22:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0