Ingenting är omöjligt.

Hej alla fina människor. Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska få fram ord. Jag trodde aldrig detta om insamlingen. Är fortfarande så himla chockad. Tack tack tack, detta fixar vi. Forskningen ska hitta bot!!
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

-
Jag kör stenhårt med kosten nu. Tror jättemycket på det. Man läser så himla mycket om det. Just c-vitamin och imunförsvar. Att bygga upp det så mycket som det bara går. tv4fakta har ett program som heter "de obotbara" jätteintressant. Människor med cancer steg 4 som blivit friska helt från cancern. Man kan gå in på tv4anytime och titta. Ofattbart är det.
Så jag dricker juicer hela tiden. Jag har köpt en sån riktg råjuicepress som verkligen pressar allt. Allt blir väldigt koncentrerat så man verkligen får alla vitaminer som finns i frukten. Hela köket är fullt med apelsiner.
Tack alla ni som skriver i kommentarsfältet. <3<3 jag vet inte riktigt hur jag ska svara till er. Men evachristin jag tror verkligen på det här med maten. och jag ska verkligen följa det. det har givit så många framsteg hos många.
Det är väldigt mycket att tänka på men allt går bara man vill. :) jag vågar knappt skriva vad jag inte får äta. det är väldigt mycket. Men iallafall inget socker, salt, mejeriprodukter, vete, rött kött osv.
Sofie tvingar i mig juice hela tiden. hon står vid maskinen hela tiden och pappa kallar henne för juicepolisen. :) Igår gjorde hon nog världens mest äckliga juice. Innehåll : vitkol, rädisor, morot, broccoli, ingefära m.m haha. fyfan. sen fick vi blanda ut den med frukter så då gick det lite bättre, men hela gick inte ner.
Tänderna gör ganska ont men men, dom går att laga och byta ut. vet inte riktigt hur man ska borsta bara. ska man borsta direkt efter en juice, eller vänta till kvällen? Kan inte riktigt sånt med syraattacker och tänders eget skydd. :S

-
såg precis att insamlingen va på 30.000 kr. Det är verkligen sjukt. Det är så himla fint. <3<3
Älskar er allihopa. Ni gör mig stark. <3


Kommentarer
Postat av: cassandra

Det var verkligen skönt att träffa er alla igår! Har ju inte träffat Sofie efter beskedet. Gulligt med juicepolisen :) blir rörd av att se hur beskyddande hon är! Har jag visserligen alltid vetat att ni är mot varann (förutom när ni kasta tårta på varann haha) men mysigt att se! Sofie bara - Drick nu, du ska ha druckit allt innan vi går :) otroligt att samlingen är över 30 000kr. Häftigt! :) Stig, stig! <3

2010-11-03 @ 23:16:08
URL: http://caszandra.bloggsida.se
Postat av: martina

sitter och lyssnar på en av håkans nya låtar om och om igen...haha undra hur många timmar av mitt liv jag har spenderat så :) . Gillar verkligen nya skivan..så jag tänkte bara kopiera lite av texten ifrån låten jag lyssnar på hela tiden och som får mig att tänka så mycket på dig.



"För jag tror

när vi går genom tiden

Att allt det bästa

inte hänt än"

2010-11-03 @ 23:27:33
Postat av: Suzanne

Först, Malin du behöver inte svara oss , vi förstår i alla fall.

Du sprider sådan glädje och tacksamhet.

Fånga dagen och tänk på dej själv , du får lov komma först precis hela tiden.

Din blogg får mej både att le och gråta ;).

30 000 är en fantastisk summa och den har kommit till pga av att du orkar och kan dela med dej av din historia.

2010-11-04 @ 00:05:13
Postat av: Anonym

Tänker på dig Malin. Känner inte dig, men jag tror på dig! Håller mina tummar och kämpa på, du verkar ha en styrka och vilja, så inget kan stoppa dig! You will make it :) Kram!

2010-11-04 @ 00:10:56
Postat av: Malin i USA

Ett tips malin till det med tänderna. drick med sugrör! Det minskar reaktionen och attacken på tänderna!



och så kommer du inte få samma sträva känsla efter allt de färskpressade :)



det är med skratt och tårar, allt blandat när jag läser dina inlägg! du är en förebild för mig med malin!



STOR KRAM!

2010-11-04 @ 02:24:27
URL: http://minusa.blogg.se/
Postat av: joan

Malin, bara skölj munnen med vatten precis efter juicedrickandet. Då minskar risken för emaljskador.

2010-11-04 @ 05:22:58
Postat av: Mira

Sååå sjukt kul att se, insamlingen är verkligen 30 000 kr det är häftigt och den ska stiga ännu mera ;);) vi tror på detta.

Vi alla tror på dig Malin, vi tror på dig till tusen, du är så stark :) och Sofie så härligt att läsa din styrka du ger till din underbara syster!

Puss och kram till er båda <3

2010-11-04 @ 06:28:38
Postat av: Alexandra

SKickar massor av styrkekramar till det. Det måste kännas helt overkligt!!! KRamar

2010-11-04 @ 07:16:45
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Malin

Kämpa på Malin! Du fixar detta. Jag känner inte dig men har vänner som gör det. Jag läser din blogg varje dag och jag beundrar verkligen din styrka och vilja! Detta kommer bli bra. Kram Malin! :)

2010-11-04 @ 08:20:52
Postat av: Anonym

hejhej! jag har hört att om man dricker juice från sugrör så påverkar det inte tänderna lika mycket, eller inte alls. krya på dig!

2010-11-04 @ 10:32:07
Postat av: Nathali Månsson

Japp att dricka ur sugrör ska vara bra för tänderna. Då rör man inte runt det lika mycket i munnen:) sen ska du inte borsta tänder direkt efter du druckit / ätit nått surt typ apelsin juice då förstör du din emalj. Tänker på dig hela tiden Malin <3<3<3 love u

2010-11-04 @ 12:19:01
Postat av: eva-christin

http://www.ehdin.com/?lang=swe



Hej igen Malin,

Tack för att du gillade mina tips!



Jag ger dej en länk här som jag tror du kommer att gilla ganska mycket! Där finns mycket för dej att läsa om som är intressant, jag är vän med henne och läst hemsidan, så därför rekommenderar jag den till dej!

Många kramar och tänk på - tankar styr måendet så tänk på vad du tänker! <3

Eva-Christin

2010-11-04 @ 14:25:14
URL: http://evachristin.blogg.se/
Postat av: Frida

Om du dricker med sugrör skadar du ej tänderna lika mycket! Krya på dig malin! tänker på dig.. detta klarar du!!

2010-11-04 @ 15:25:23
URL: http://fridaaxelina.blogg.se/
Postat av: sofie

Drick med sugrör :) Gjorde jag efter att jag "fixat" mina tänder :P

2010-11-04 @ 17:47:46
URL: http://sofiearndt.blogg.se/
Postat av: jenny avd 26

Hej igen

Hoppas det är ok att jag följer din vardag.

"Avdelningen" tänker på er.

Kram / Jenny

2010-11-04 @ 20:24:13
Postat av: Heli

Massa styrkekramar till dig Malin! Du kommer att klara detta fint! Härligt att du är så positiv! Jag tror samma som du, att kosten påverkar oss mer än många tror!



Ang. borsta tänderna tror jag det är minst en timme efter man har druckit juice!

2010-11-04 @ 21:19:09
Postat av: Eva Lindgren

Allra käraste lilla frisör! Vi tänker på dig varje dag och följer din blogg. Drick juice och strunta i tänderna, de kan man ersätta. Vi tror att du har superkrafter. Många kramar från Eva, Ebba, Martin och Molly

2010-11-04 @ 21:19:34
Postat av: louvisa

Blir rörd av det du skriver, känner dig inte men blir riktigt rörd när jag läser. Kan inte vara lätt det du går igenom men hoppas att du klarar kampen!

Har själv en bror som är ungefär lika gammal som dig och hade inte kunnat förstå om samma sak hände honom eller mig.

Fortsätt kämpa!

2010-11-04 @ 21:49:19
Postat av: Stefan Lowe

Har hört att ren D-vitamin har stor inverkan på vissa c-typer vet ju inte om det hjälper i ditt fall men ändå ! bara en tanke Vem vet ?

Känner inte dig men väl Sebban Carlsson

Du fixar detta kämpa på !



2010-11-04 @ 22:56:07
Postat av: Ida Ekberg

drick med sugrör ;D

fortsätt kämpa Malin!

MÅNGA KRAMAR!

2010-11-05 @ 11:22:08
URL: http://nystanetida.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

2010-11-05 @ 12:16:21
Postat av: Lisbeth

Hej Malin, läste lite i din blogg och ang.din fråga om att borsta tänderna direkt efter att ha druckit juice. I måndags lyssnade jag på Tommy Svensson nere på Horizont om tillsatser i maten och näringens betydelse för vår läkning. Ska skicka dig hans hemsida men är på jobb nu.Jo,han berättade att det är inte bra att borsta tänderna direkt efter att ha druckit juice,pga syreangrepp som då sliter på emaljen. Stor Kram till dig!

2010-11-05 @ 12:20:55
Postat av: jessica carlsson

hej söta du! du har säkert inte en aning om vem jag är, och inte konstigt det, vi känner inte alls varandra. men för ett tag sedan snubblade jag in på din blogg, ingen aning om hur dock?! jag fastnade direkt för de vackra fotona du tar. jag skrev ner bloggadressen och besökte den en gång till och tänkte då att man kanske skulle betala dig för ett fotojobb som jag o min bror tänkte ge till mamma. i tisdags gick jag in här för tredje gången för att titta och läste då om ditt tragiska besked. herregud, varför ska livet vara så orättvist? sedan dess har jag tänkt på dig konstant, blev så gripen av din berättelse. men framför allt blev jag totalt fascinerad av ditt positiva tänkande och energi. du har så rätt i allt du skriver och jag beundrar dig såå för din underbara inställning. det är så rätt! och man ska inte glömma att det krävs en enorm styrka och mycket mod för att kunna dela med sig om sådana här saker i en blogg.

du kommer att bli bra igen söta malin! så är det bara!

och då ska jag kontakta dig och höra om du är sugen på att ta de där bilderna.. tills dess, var rädd om dig! mina tankar finns hos dig!

massa kramar,

jessica

2010-11-05 @ 18:39:17
Postat av: maria

http://blogg.sydsvenskan.se/diagnoshjarntumor/

Hej!

skickar link om Anette som kämpar med samma

diagnos som dig

jag har annan cancer och tycker att mat är viktig

kämpa på du är ung och stark

Mvh.Maria

2010-11-05 @ 23:49:40
Postat av: Janni

Hej Malin vi känner inte varandra men jag tror på dig och att du blir bra. Trots det som har hänt har du en positiv inställning och det tycker jag är otroligt starkt av dig och du ska veta att jag och halva trellehålan tänker på dig :)

2010-11-06 @ 13:07:30
Postat av: Madde

Malin, som så många andra som har kommenterat så känner jag inte dig, men jag tycker det är viktigt att du får veta att vi är otroligt många som hejar på dig! Jag blir så rörd av det du skriver, tårarna bara rinner.. men samtidigt känner jag glädje, över den inställningen du har. Du verkar så otroligt stark, fortsätt med det. Kommer att fortsätta följa din vardag här via bloggen och heja på dig! Kram

2010-11-06 @ 14:04:16
URL: http://madeleinen.webblogg.se/
Postat av: belinda andersson

Idag spelade vi flickor i Trelleborg HBK match. Och för varje mål vi gjorde skänktes 10 kroner till din fond. Och vi fick ihop 12 mål, 120 kr till fonden. Fortsätt kämpa du är stark Malin !



kram

2010-11-06 @ 15:38:08
URL: http://aanderssonbelinda.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej



Förstår att det känns tungt, berörs så av det du skrivit, men fortsätt kämpa, kämpa det finns inget annat!! Vad fina foton du tagit föresten. Jag snubblade in på din blogg när jag sökte på hjärntumör, jag har själv haft hjärntumör (godartad) förstå gången när jag var 14 och med återfall för tre år sedan. Jag är alltså i din ålder, några år äldre bara. Fin insamling du gjort, bra initiativ. Det är bra att du tänker på kosten. Gurkmeja har i studier visat sig ha effekt på tumörer. Jag brukar dricka en halv till en matsked gurkmeja blandat med en tesked svartpeppar, lite cayennepeppar och grapefruktjuice eller citronjuice och vatten en gång per dag. Inte så gott kanske men nyttigt, det finns endel studier på det på internet (curcumin) Broccoli är bra. Tomatjuice av färska tomater med chili och lite vitlök som man kokar har också visat sig vara bra. Pröva även grönt te några ggr per dag, det är jättenyttigt. Bönor och mycket vegetariskt, granatäpple blåbär osv.. Undvik socker och kanske även c-vitaminbrus då de innehåller aspartam som inte är så bra. Ipren och liknande har även visat sig ha antitumöreffekt, får dock inte ta för mycket av med risk för magsår och sånt, sedan är det bra att kolla upp så inte något av ovanstående krockar med andra läkemedel. Motion, promenader och liknande är stärkande för kropp och själ..



Styrkekram

2010-11-06 @ 16:32:42
Postat av: Ida

En sak till: Linfröolja är jättebra, ta gärna en matsked per dag. OBS! ta inte mycket mera än en matsked per dag då det kan vara giftigt i större mängder.



2010-11-06 @ 16:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0