Mållös!

Hej allihopa. Jag vet verkligen inte hur jag ska börja skriva här för jag finner egentligen inga ord. Belinda Andersson, En 15 årig alldeles underbar fantastisk tjej från Trelleborg har startat världens finaste projekt som kallas IAAN. Det är en förkortning av Ingen kan göra Allt, men Alla kan göra Något. Först när jag läste om det när hon berättade förstod egentligen inte. Jag blev så chockad. Sen när jag läste mer noga så trilla kronan ner och sen dess har jag inte kunnat sluta gråta. <3<3
Såhär beskriver hon sitt projekt:
IAAN vad är det ? Det är en förkortning för Ingen kan göra Allt, men Alla kan göra Något. Ett projekt som jag Belinda Andersson 15 år startade. Varför startade jag det? Har alltid velat hjälpa människor omkring, överallt. Efter att en tjej i staden Trelleborg (där jag bor) drabbats. Tänkte jag nu ska jag hjälpa cancerforskningen. Tjejen startade en fond. Jag tillverkar fina hängen, som du kan sätta i armband, halsband eller i dina nycklar och m.m. Det är en ängel med texten made for en angel och ett hjärta som är betydelsen för just Malin, de två berlocker kommer alltid med och sedan väljer man till en personlig berlock. Sedan får man de tre tillsammans, och sätter då precis var man vill ha den. Kostar 50kr och 25kr oavkortat till Malins fond och pengarna som kommer in i hennes fond går sedan till cancerforskningen. En fin gåva för dig själv eller till en vän , kan va väldigt betydelse full för en annan människa. Ett smycke som alltid kommer ha en stark betydelse.

hon är på väg att göra en hemsida om det. Så fort den kommer så skriver jag ut den här. Annars så länge är hennes mailadress: [email protected]
Så himla FIINA <3 Du är fantasisk <3
Jag kommer skriva och berätta mer så småningom men ville få ut det viktigaste så länge. <3<3 somsagt jag finner fortfarande inga ord. Vi ska vara så stolta över oss själva <3<3<3<3
Tänkte ta några rader här nere om hur jag mår och så. De senaste dagarna har varit väldigt jobbiga. Inte av huvudvärk eller så vilket är skönt men jag har fruktansvärt ont i mina knäleder. förmodligen för att jag inte rört på mig under hela sjukhusvistelsen och musklerna och lederna så blivit  väldigt mucket svagare i benen. fick utskrivet tramadal av läkaren. Det ska vara typ jättestark morfin men jag våga inte ta dom. så panodil och voltaren gel får räcka. Daniel och jimmi har fått bära mig upp och ner för alla trappor. Tur man har stora och starka killar i sin omgivning :) Sån tur va så kunde jag ändå gå och se Lady Gaga. Det hade jag bestämt mig för om jag så skulle sitta i rullstol. Men allt gickjättebra och konserten var obeskrivligt bra. ska se om jag kan lägga ut lite bilder här så småningom :)
För övrigt så går det ganska mycket framåt i lägenheten. Det ser ut som ett hem nu och det mesta är inhandlat. Jag ska visa er bilder snart på det också. Det går mycket i svart, vitt, grått och silver. :) fint. har köpt en massa fina inredningsaker. Älskar allt. jag ska fota allt så ni fåt se. Beställde min kamera precis också från net on net. så det kommer blir finfina bilder :) Min stora "gamla" systemkamera kommer jag nog även behålla än så länge iallafall.
Här kom några bilder iallafall. Kommer fler sen :)
Sitter föresten och äter majskrokar/papper/babygodis nu. Jättegoda :) Ni borde smaka. (smakar ingenting) haha skitgott.
Nä nu ska jag gå och lägga mig, tvätta ansiktet. Får ju massa hemska bivärkningar av kortisonet som inte alls är kul. Prickar, uppsvälld mage och verkligen uppsvullet ansikte. Så om ni ser en människa på stan som liknar en prickig hamster så är det jag. ;) Självkänslan är inte på  topp men jag ser det som en hjälp så därför är det dumt att ödlsa energi på att klara över hur man ser ut. vi e alla lika fina under skalet inte sant?
vi hörs imorn mina älskade vänner. <3a<3 tack för all styrka och positiv energi som ni ger mig. <3<3 nattinatt

Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskade underbara malla!!! Man ser inte prickarna eller svullnaden, man ser bara den fantastiska, underbara tjej med en vilja av stål, ett jävlar annamma , ett hjärta av guld och en tjej med en otrolig styrka!! Fortsätt bara med ditt positiva sätt och lägg all din energi på positivt tänkande.. Du är världens finaste.. Du och dina fina syrror!! Mina älsklingar!!

2010-11-22 @ 06:11:14
Postat av: Helen

Jag håller med din Världens Bästa Mamma. Du har en sådan otrolig styrka, vilja, energi...Förstår om du är trött men det är för att du bär ett hjärta av Guld.....Prickig hamster...ahhahah du är för rolig.Det är insidan som räknas. Kämpa på du är Bäst.<3<3<3 Kram

2010-11-22 @ 07:36:28
Postat av: belinda

Angels watching over you! Du är stark Malin <3

2010-11-22 @ 07:40:29
URL: http://aanderssonbelinda.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Verkligen ett underbart initiativ att Belinda! Det värmer att det finns så många fina människor runtomkring oss.

Malin, Du utstrålar så mycker klokhet, så mycker energi och styrka. Jag förstår hur stolt din mamma är över dig.

Kramar till er alla från en annan mamma/Elisabet

2010-11-22 @ 08:51:18
Postat av: Maggan

Malin, du är helt otrolig! Du ger så mycket positiv energi til oss andra och det är som din mamma skriver att du är en tjej med en helt otrolig styrka och jävlar anamma! Ska genast beställa berlocker (perfekta julklappar också). Många styrkekramar!

2010-11-22 @ 10:32:28
Postat av: Christel

Älskade Malin! Vet inte hur jag skall börja det känns jobbigt sen jag fick reda på detta om dig jag var i Egypten då Min dotter Therese berätta för mig då jag ringde....Jag vill du skall veta en sak Du finns i mina tankar och jag vet du är en brud av stål ..du är ju lärd av mig i Handbollen hahahah =) Älskar dig för alltid.

2010-11-22 @ 12:00:29
Postat av: Daniella

Varje gång jag går in på din blogg fascineras jag över hur positiv du är! Det kommer du komma långt med, jag är helt säker på att genom att bara vara positiv förlänger man livet med flera år, oavsett om man är frisk eller inte :)

2010-11-22 @ 17:39:36
URL: http://getitshawtyy.blogg.se/
Postat av: Lajl

Hej M! Vi känner inte varandra men jag har sett dej på stan o på södan (min bror spelar handboll o är ungefär i din ålder). Måste bara säga att jag beundrar din styrka o dina positiva tankar. Det vinner man mkt på. Jobbar inom vården o har en pojkvän som blev frisk från sin cancer för mindre än ett år sen. Önskar verkligen denna sjukdom utrotades. Ingen kan göra Allt, men Alla kan göra Något, var det bästa jag hört på länge. Hejar på detta o din fond. Fortsätt kämpa o vara stark, du inspirerar! /Linda

2010-11-23 @ 12:54:47
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Ifranks

Vilken underbar insats av Melinda. Nästa onsdag, den 1 december, är det tid för modevisningen Fashion goes color där alla pengarna går till din insamling. Vi har blivit intervjuade av några tjejer från skolan angående modevisningen om du vill läsa mer om det http://kulturette.tumblr.com/



Kram Ida!

2010-11-23 @ 15:56:09
URL: http://ifranks.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Jag vill inte vara någon glädjedödare, men hon tillverkar inte dem smyckena själv.. De kan man köpa var som helst på nätet.. tråkigt att hon säger att det är hennes.. Men fint intiativ =) Kämpa på Malin, beundrar din styrka =)

2010-11-24 @ 19:57:13
Postat av: Sandra Klint

2010-11-24 @ 23:04:33
Postat av: Sandra Klint

2010-11-24 @ 23:05:35
Postat av: Sandra Klint

Kämpa på, detta fixar du!

2010-11-24 @ 23:08:57
Postat av: Amis

Va kul att se att även du var på konserten.Kan bara hålla med...den var GRYM!!

Ha en fin kväll! =)

2010-11-28 @ 19:35:40
URL: http://www.metrobloggen.se/amis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0