ingen kan göra allt men alla kan göra något! <3

Hej mina vänner. Hoppas ni alla mår bra. Jag mår bra :) jag har innan genomfört min andra strålbehandling och det gick bra. Det låter exakt som gallopperande hästar på asfalt när man ligger i maskinen. Så jag tänker att hästarna mosar sönder monstret med sina hovar;) Cassandra/Johanna ni vet som hästen i herkules ;) "twewe" haha. minns ni? (disney)
Masken satt mycket bättre idag så det va inte lika jobbigt att ha på den. + att det gick lite snabbare än igår, skönt. Så imorn klockan 13 kör vi igen.
Tänkte att jag skulle berätta lite mer om den här strålningsapparaten som jag strålas med. Det är väldigt spännande och intressant. Jag är den första patienten på min avdelning någonsin som fått tillgång till denna. Den har många, många små strålar som strålar från massor av fler vinklar runt om hela 360 grader istället för en större stråle från 4 vinklar. det blir mycket mer precist så man ger mer strålning där man vill och mycket mindre strålning till kringliggande områden. Det ska bli bättre resultat och färre biverkningar. ''(kortfattat förklarat)
Varje gång innan strålningen får jag Temodal (Cellgift) en timme innan behandling och en timme innan cellgiftet får jag en tablett mot illamående..Så jag måste vara fastande 2 timmar innan strålbehandlingen. Tabletterna är BAMSESTORA men det går bra ändå. Har aldrig haft problem att svälja tabletter så det går.
Maskinen här är den enda som finns i hela skandinavien. Annars har dom också en maskin i England, Tyskland, Holland och Belgien så jag är lyckligt lottad. Är oerhört tacksam att jag har dom läkarna jag har. Dom är verkligen jättebra och jag känner mig så trygg och lugn med dom.
Annars så bara äter jag och äter. HELA tiden. Det är lite jobbigt, men jag får faktiskt skylla ifrån mig :) Dom fick ju värma masken igen för att kinderna hade blivit så stora så att den inte passade längre. Ops. Fast dom sa att det nog inte hade med maten att göra utan med bara korisonet, så det säger vi :) Malin "Bullen" Cammerö. Thats me! Men det va tydligen viktigt att jag inte får gå ner i vikt. ingen risk :P
Jag är så SJUKT nyfiken på vad jag har fått med posten av Håkan. Biljetter?, skiva? AHHH :) Mamma är bäst. Kan knappt bärga mig. <3 får det imorn. Berättar direkt då.
Imorn får jag även de fina smycken av Belinda <3. Det ska bli så kul att se dem. Vet att dom är SUPERfina!!3<3<3<3<3 Har någon av er fått era? :) Världens finaste present <3<3 Längtar!!
Just nu sitter jag nere på macdonaldshuset hos mamma och Daniel. Det är skönt att vara här. Lite mysigare miljö och man kan göra lite vad man vill. Blocket är verkligen sjukhus.
Här är rummet där min maskin finns.
Såhär ser Tomomaskinen ut.
jag och masken
masken
liteprickig efter.
Aldrig utan dig <<<33
Jag hoppas ni alla får en bra kväll. Är ganska trött och mätt nu så det blir väl en snabb vila här nu. Så ses vi imorn <3<3 PUSSS

Kommentarer
Postat av: hanna

du är så modig. jag är så imponerad av din styrka, den kommer ta dg genom detta, tillsammans med dina duktiga läkare:)

2010-11-24 @ 18:32:47
Postat av: Bea

Härligt att du känner att du är i goda händer när det gäller personalen!! Vad intressant med den nya acceleratorn. Jag påbörjade utbildning till sjukhusfysiker (de som ser till att strålningsmaskinerna fungerar optimalt) och fick under en seminarievecka följa arbetet och se hur man lägger upp en strålningsbehandling. Du har kanske hört talas om dosplanering??



Håller tummar och tår för dig!



Kramar från Bea (och Chrille, Tilde och Cajsa)

2010-11-24 @ 18:45:54
Postat av: Helen

Styrkekram till dig vår tappra arméledare...:-9 Du är bäst....Kram

2010-11-24 @ 18:47:22
Postat av: Maggan (Daniels mamma)

Du är helt fantastisk Malin, du ger oss andra så mycket positiv energi! Har varit på salongen och blivit fin idag, och då passade jag på att få mina fina smycken som jag beställt av Belinda. Så där kommer nog en beställning från dina kollegor också. De var verkligen jättefina (både kollegorna och smyckena). Perfekta julklappar! Styrkekramar till dig!

2010-11-24 @ 19:45:29
Postat av: julia g

Så fin och stark och modig du är!!!

2010-11-24 @ 20:25:38
Postat av: cassandra

Haha det är klart jag kommer ihåg! Pegasus twewe :D glömmer aldrig! Skönt att allting går bra, du är så stark! Läskig mask, wresting brottare som skrämmer iväg monstret ;) fortsatt lycka! Vi längtar efter våra halsband! :) ha det bäst <3

2010-11-24 @ 22:29:50
URL: http://caszandra.bloggsida.se
Postat av: Sandra (din pappas kusin)

Hej igen

alltid kul att lasa dina fina inlagg!



Vill bara instamma i det dom sager om kortisonet...man ser precis samma kinder hos manga andra patienter som far det - sa bara att ata gott och tank bara pa alla i Hollywood som far sprutat in sitt eget fett och annat konstigt i kinderna for att fylla ut dem for att se yngre ut precis som du!! Till MASSOR av pengar!! haha



S ;)

2010-11-25 @ 04:44:01
Postat av: Gia

Kör hårt Malin! Vi är väldigt många som tänker på dig ; )

2010-11-25 @ 08:18:59
Postat av: Anonym

Kör hårt Malin! Vi är väldigt många som tänker på dig ; )

2010-11-25 @ 08:20:00
Postat av: Anonym

Kör hårt Malin! Vi är väldigt många som tänker på dig ; )

2010-11-25 @ 08:20:10
Postat av: Johanna (grannen)

Du är en riktig kämpe!! Keep going strong!!!



Och du är hur fin som helst! Tänk på att en skönhet klär i allt <3



Styrkekramar

2010-11-25 @ 08:40:14
Postat av: Gia

Kör hårt Malin! Jag är grymt impad av dig och vet att vi är många som tänker på dig ; )

2010-11-25 @ 10:25:15
Postat av: Malin

Blir lika imponerad av din styrka och positiva energi varje gång jag går in här och läser din blogg.



Jag har också beställt smycken av Belinda och ska få dem ikväll, spännande! Tänkte ha ett själv och sen ge ett till min mamma och ett till min syster.



Och sen vill jag också säga att du är huur söt som helst så "hamsterkinder" är inget du behöver tänka på! :)



Kram

2010-11-25 @ 10:54:36
Postat av: Emmy Sartell

Hej! :)

Känner dig inte, men såg din blogg på Cancerfondens hemsida och såg att du behandlas i Lund och kände igen apparaten och sjuksköterskorna på bilderna ovan.

Jag brukar jobba om somrarna och kring jul på Strålbehandlingen i Lund i receptionen eller som Alltiallo och känner personalen där och vill bara att du ska veta att de är helt fantastiska och att du är i de bästa händer man kan vara i! :)



Ge aldrig upp och fortsätt kämpa!!



/Emmy Sartell

2010-11-29 @ 21:43:10
Postat av: Johanna

Men det är väl klart att jag kommer ihåg?!! Jag tittade på den för inte alls längesen! : ) Tänker på dig varje dag pinglan..Skickar lite extra hästskor så de kan mosa monstret ordentligt!!! <3

2010-12-01 @ 13:30:07
Postat av: KristinaJ - Crea Diem, Carpe Diem

Hej Malin,



Kristina här .. Antar att du inte riktigt vet jag är, men vi jobbade på fotbollen (TFF) tillsammans ett tag. Minns inte riktigt om det är med dig eller din syster jag har sålt biljetter i samma lucka, men spelar ingen roll .. Tyckte ändå att jag kände av er båda samtidigt - tvillingarna! :) Jag halkade på ett bananskal och trillade in på din blogg. Till en början förstod jag ingenting. Behandlingar hit och åka ambuls dit? Fick scrolla neråt och längre bak i tiden för att förstå vad som hänt. Det är inte förrän nu jag fick ett grepp om det hela. Jag måste bara säga att jag är riktigt stolt över dig! Med Din styrka, Din glädje, Din utstrålning går inget förlorat! Du är en begåvad tjej! Kämpa på!



Många kramar till dig!

2010-12-01 @ 21:22:01
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :D!

2011-07-20 @ 06:46:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0