17/10-10

hej alla fina. <3 ville bara säga tack till er alla. det betyder så mycket. Ni hjälper mig att tänka positivt.  Kunde inte skriva ordentligt igårefter allt smärtstillande så fingrarna funkade inte som de skulle så sofie fick hjälpa mgi. inte fför att det blir så mycket bättre nu men ni ser nog nåttsånär.
Nu får jag cortison som som minskar svullnaden runt "den där" (vill inte säga ordet)  Läkarna vet fortfarande inte hur pass farlig den är eftersom man förmodligen inte kan se det förän vid operationen Det vi vet är att den inte är av värsta sort iallafall. Att den är ganska jämnt rund ungefär som en pingisboll.och att den sitter på höger sida, frsamför örat, lite ovanför tinningen typ. Imed här inte finns några neuro kirurger här i trelleborg (hjärnkirurger)så kommer de inte att kunna avgöra det förän jag blir förflyttad till Lund. Vilket kommer ske under måndag eller tisdag, troligen.
Dagen idag började med några smärtstillande tabletter då jag kände att det kom lte smygande smärta. annars har jag mått helt okej, bortsett från alla dumma, hemska tankar.
Har fortfarande inte riktigt fattat det. Börjat smälta det lite men det är  fortfarandeså overkligt. Sånt  här händer ju aldrig en själv.
-
Usch fick en massa äckliga stolpiller igår också.inte alls härligt om ni undrar. tre fick jag sätta dit och sköterskorna två. fick det eftersom jag kräktes.Pinsamt men men men. tyckte det va pisamt att mamma fick ringa ambulans också men nu bryr jag mig inte för fem öre. hehe kunde inte resa mig så det a väl tur att mamma va envis o vann över mig. (va ju för tusan helt NAKEN!
-
Har röntgats en gång till idag och fick insprutat kontrast i en nål. ( det ska tydligen göra att men ser konturerna på "den där" lite tydligare.
Resultatet av just den röntgenen får vi imorn förmiddag tror jag.läkarna här ska ha möte om det med lund då.
--
Blev livrädd när jag kom in i rummet med den där "runda saken man får åka igenom (en sån maskin förknippar man ju med det värsta från tex filmer och så. och kunde varken ligga still eller hålla tårarna tillbaka. men jag fick lyssna på michael  jackson i lurarna under hela tiden. ( Dom hade inte Håkan Hellström. och jag fick även lugnande innan så det gick bra tillslutefter en stund.
-just nu sitter jag med datan i knät o julia sitter brevid. vi dricker varm oboj. Alla som jobbar här är jättesnälla. Dom kommer typ stup i kvarten. kollar blodsockervärdet, blodtryck m.m
Sofie och jimmi eute och går en runda nu.  det är nog skönt för dom att röra på sig lite. de har suttit här hela dagen. Daniel har också åkt in till malmö för att spela match och kommer bort lite för stunden.
ÅHH villlbara slänga datan i väggn!!! stavar fel eller trycker in capslock heeeela tiden!
--
har ont lite överallt ocså som krydda. mina blodkärl sprack hela tiden så dom fick typ sticka mig överallt. Känner mig smått som en nåldyna. Tur jag inte är så jäätterädd för sprutor.
-
Är rädd för imorgon men de ska bli bra Låg i magnetröntgen maskinen otänkte "käre gode gud" som man alltid gjorde när man va liten när an önska sig något. så jag hoppas det slår in. De ska det göra! nått annat finns inte. Har ju alla er <3<3
Ska försöka skriva så mycket jag kan, så fort jag orkar. Har folk här hela tiden så det känns jättebra. Vänner och familj. Tck för ni finns. det känns jättebra att jag får ta hit hur många jag vill närsom. <3<3
-
Annars har jag väl inte jättemycket mer att tillägga för tillfället.
-
Känner mig lite smått som ett barnhar fått gosedjur,tittatpå tecknat och sofie har läst högt för mig <3
Det blir iallafall inget paris  :( men dån tur så finns det kvar.
Ni e bäst allesammans.
Vi ses och hörs.
Ps Ilove you.

Kommentarer
Postat av: Malin

Tänker på dig hela tiden! Love you honey <3

2010-10-17 @ 20:11:34
URL: http://maouliiin.blogg.se/
Postat av: cassandra

Malin, malin, malin! Vad du skrämmer oss tjejen. Skönt att du skriver på bloggen så man får veta vad som händer. Går och tänker på dig hela tiden! Nätt o jämnt att jag kan hålla tårarna tillbaka. Jag lyckades inte innan och grät en stor skvätt! Fick sån nostalgi att jag satt och kolla i det fina studentalbumet du o sofie gjort åt mig, med alla fina minnen! Vi hade en underbar uppväxt på söderslättsgatan visst hade vi :) <3 du ska veta att du betyder så oerhört mkt för mig och jag tycker det är tråkigt att vi inte ses så mkt längre! Vi får ha en filmåterträff med tjejgänget istället där vi ser på våra melodifestivalfilmer haha. Och förresten vet jag ju att du kommer klara detta galant.. För du ska ju heta Lillemor när du blir gammal ;) älskar dig min bästa barndomsvän<3

2010-10-17 @ 20:12:43
URL: http://caszandra.bloggsida.se
Postat av: Anonym

Malin, malin, malin! Vad du skrämmer oss tjejen. Skönt att du skriver på bloggen så man får veta vad som händer. Går och tänker på dig hela tiden! Nätt o jämnt att jag kan hålla tårarna tillbaka. Jag lyckades inte innan och grät en stor skvätt! Fick sån nostalgi att jag satt och kolla i det fina studentalbumet du o sofie gjort åt mig, med alla fina minnen! Vi hade en underbar uppväxt på söderslättsgatan visst hade vi :) <3 du ska veta att du betyder så oerhört mkt för mig och jag tycker det är tråkigt att vi inte ses så mkt längre! Vi får ha en filmåterträff med tjejgänget istället där vi ser på våra melodifestivalfilmer haha. Och förresten vet jag ju att du kommer klara detta galant.. För du ska ju heta Lillemor när du blir gammal ;) älskar dig min bästa barndomsvän<3

2010-10-17 @ 20:14:09
Postat av: Lotta (fd Ericsson)

Malin, det finns inget som är så svårt som att ta emot ett besked om cancer.

I väntan på operation, alla undersökningar, frågor, oroliga släktingar och vänner kan det kännas tungt och tiden kan kännas långsamt. Men tänk positivt: du är ung, är i bra form och har bättre chanser än många andra att fighta bort den där "pingisbollen".

Omge dig med släkt och vänner om du orkar, deras positiva kraft kommer att hjälpa dig genom detta.



Jag skickar många styrkekramar. Jag tänker på dig!

Kram Lotta (på gympan)

2010-10-17 @ 20:45:11
Postat av: Tulay

Hej Fina underbara söta Malin, sitter och gråter här med min laptop i handen :D inte för att jag är rädd utan för att du ska få gå igenom det :) men du vet du vad, allt kommer gå bra :D jätte bra kommer de tillochmed gå, jag är bara ledsen att du får gå igenom all smärta, var stark tänker på dig jätte mycket hela tiden nu! Du är jätte duktig och bra! Lycka till. du är jätte stark glöm inte de!

2010-10-17 @ 21:46:52
Postat av: Josie

Fina fina Malin! Detta är ett av många oväntade hinder i livet. Och dem finns ju för att vi ska kunna ta oss över/igenom dem eller hur? Och någonstans på vägen plockar vi upp något som vi tar med oss hela livet sen.. det är jobbigt och ofta oförståeligt varför vissa saker drabbar en, men på något konstigt vis finns det där av en anledning. Well.. här babblar jag på.. Ville egentligen bara säga att jag tänker på dig!

2010-10-18 @ 00:05:26
URL: http://jrosvall.blogg.se/
Postat av: Ifranks

Det kommer gå bra fina Malin... Tankarna til dig!

2010-10-18 @ 11:17:12
URL: http://ifranks.blogg.se/
Postat av: Minna

hej malin!

ville bara beratta att en av mina kompisar har i edinburgh drabbades av samma sak for 4 ar sen och visst var det fruktansvart och hemskt och sa himla orattvist, men hon kampade sig igenom det - precis som att du kommer att klara dig igenom ditt! jag skickar tusen varma tankar och haller alla tummar i varlden. skont att du har en sa fantastisk familj som finns dar med dig hela tiden ocksa! krya pa dig. kram minna

2010-10-18 @ 12:34:08
Postat av: Lina Olofsson

Tusen tankar till dig, Malin. Det kommer gå bra!<3

2010-10-18 @ 23:00:27
Postat av: elisabeth

Hej Malin det kommer att gå bra, sa till my att titta bara på vildpannan Madde far som en galning på bandybanan. Lycka till och håll humöret uppe så fixar det sig.Stor kram

2010-10-19 @ 08:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0