"Det är ett monster i påsen"

31/10-2010
kl:23.41
Hej.
Nu är jag hemma. jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Alltid när jag ska skriva blir jag så tom. Förstår att ni alla undrar vad det är som händer. Jag har inte orkat skriva något eller dela vad som hänt men nu känner jag att jag kan berätta. Det är bara vissa som vet och det är lätt att det blir fel fram. Och jag känner att jag klarar att skriva och berätta nu. Som ni vet iallafall är att min långvariga huvudvärk visade sig vara en hjärntumör. Jag tänkte att jag kanske kan ta allt från början. många tankar kommer jag skriva ner, (papper) men vill ändå skriva lite här.
Iallafall. Provsvaren vi fick på biopsin var inte bra. Min tumör går inte att operera bort. Den kan bara bromsas med hjälp av strålning och cellgifter. Den är alltså obotlig.
Det är så svårt att förstå. Jag har fortfarande inte förstått. Jag är ju frisk. Jag vet inte riktigt hur man ska barbeta det men har iallafall redan bestämt mig att jag aldrig ska ge upp. Jag tror på att mirakel finns. Det måste man. Forskningen går framåt hela tiden och så länge man tror så går det. Jag tror!
På sjukhuset hela tiden har jag varit ganska lugn. tänkt hela tiden att dom tar bort den. Dom e bäst i världen här. Speciellt den jävla läkaren i trelleborg som säger att den är itne av värsta sort, jämn och spretar inte. Idiot som inte vet ett jävla skit ger en massa falskaförhoppningar. fast det spelar inte roll att va arg på han. Han har nog skuldkänslor ändå. Oproffsigt att säga saker när man inte alls vet ett skit.
ett tag hade kände sånt lugn att jag inte hade något emot de. (sjukt kanske) men jag litade så säkert på att man skulle få bort den. att jag va i bästa händer. "lugnet" ändrades ganska snabbt så fort jag kom till lund. eller ja jag va fortfarande lugn förutom att jag inte kunde sova eller gå på toa. o sen svaren. ja, hur? det sista man trodde. Jag, Malin? 21 år gammal. knip mig.
Det jag vet och har berstämt mig för ialllfall är att jag aldrig ska ge upp. Jag ska kriga. ingen kan säga till mig att jag har så och så många år kvar. för INGEN vet. Ingen vet när man ska dö. vi vet att vi ska men inte när. Då kan man lika bra sitta och dela ut datumar till alla för det stämmer aldrig! Jag vet att ni alla hjälper mig att tänkta positivt. och jag älskar er så himla mycket. Tillsammans klarar vi allt.
vi får se hur mycket jag skriver här men ska väl försöka uppdatera så mycket jag orkar. ni får lov att fråga saker om ni vill. bara va som vanligt. det blev en liten röra detta. tänkte att jag skulle skriva helt mycket men blir så tom på ord.
Tack än en gång till er alla. vet att ni skänker positiva tankar till mig hela tiden. <3

Kommentarer
Postat av: Sabrina, mitt liv i London

Man önskar att man kunde göra något för att hjälpa till, men det går inte. Det enda man kan göra är att skicka positiva tankar och be, be, be. Och det gör jag för dig Malin! Du är så stark, som en bamsebjörn :) Kram!

2010-11-01 @ 00:57:40
URL: http://sabrinas.webblogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Malin!

Eftersom du inte skrivit här på länge förstod jag att resultatet du fått inte var positivt. Men jag beundrar din beslutsamhet och din styrka.

Det där monstret får nog allt hålla i sig hårt för här är en kvinna som inte ger upp i första taget och hon har massor av släkt och vänner runt sig som kämpar med.

Om det finns något som just jag kan göra, både för dig eller din familj, tveka inte, hör av dig!

Tillsammans är vi starka och kommer att trycka ner monstret i skorna så den inte är mer än en blöt fläck!



Kramar från Lotta

2010-11-01 @ 06:38:08
Postat av: Lisa

Fortsätt kämpa! Tänker på dig!

2010-11-01 @ 06:50:00
Postat av: cassandra

Vi förstod också att det hänt ngt som inte var så bra, men aldrig att jag kunde tänka mig detta :( det är så jävla hemskt att jag inte ens kan förstå! (Inte lönt att slösa energi på läkarna i trelleborg men dom borde skämmas! Dom borde inte ha uttalat sig från första början.) Men där har bara funnits en enda sak i mitt huvud sedan denna mardröm började.. Att malin kommer ta sig igenom detta! Och det kommer du! :) vi tänker på dig dagarna igenom och skickar en massa massa styrkekramar! Cassie med familj! <3

2010-11-01 @ 07:56:34
URL: http://casxandra.bloggsida.se
Postat av: lovisa

Fin du är!

2010-11-01 @ 08:15:13
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Camilla H

Malin, jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur du har det, det känns så overkligt alltihop, men jag vill att du ska veta att alla mina tankar går till dig. Du klarar detta! Du är stark! Fortsätt kämpa!



2010-11-01 @ 08:51:42
Postat av: Helen

Du är en fighter....med din styrka och ditt mod fixar du detta...Hela din familj och alla dina vänner finns för dig när nu du behöver det som mest. Du finns i mina tankar hela tiden kära Malin......Efter regn kommer solsken.....Go Malin Go Malin, du är en fighter...Styrkekram till dig o din fam.

2010-11-01 @ 08:53:37
Postat av: kajsa

min finfina tjej!

2010-11-01 @ 08:59:43
Postat av: Isabella möller

Kämpa Malin, du klarar detta! All styrka till dig.

2010-11-01 @ 09:40:52
Postat av: sofie- Thilde och Theodore

Hej malin!

jag kan inte förstå hur det är o vara i in sits men du e stark o kommer klara detta med hjälp av alla du har runt dig. Vet inte rikigt va jag skulle skriva men ville ändå lämna ett litet tass avtryck till dig. Känner inte varandra så bra men vill ändå att du ska veta att jag tänker på dig!

Du är en kämpe så fortsätt kämpa på, inte så lätt alltid men man kan inget mer än o försöka.

Sköt om dig malin!

Många kramar sofie



Många kramar sofie

2010-11-01 @ 09:42:02
URL: http://mamisofie.blogg.se/
Postat av: Anton

Tänker på dig Malin, positiva tankar. Det kommer gå bra, kan inte föreställa mig något annat.

2010-11-01 @ 09:53:47
Postat av: Boel

Hej Malin!

Jag vet inte vad jag ska skriva, men kände att jag ville skriva något och inte bara läsa din blogg som vilken anonym IP-adress som helst. Jag vet inte om du kommer ihåg mig, men jag är Kerstins dotter. Du vet din gamla lärare! (Eller asså JAG är ju inte din gamla lärare. Mamma är!) (Fast det fattade du nog!). När jag tänkte på dig kom jag ihåg den gången du, Sofie och Cassandra var hemma hos oss på landet. Vi klädde ut oss i massa kjolar, solglasögon och grejer och spelade gitarr. Vad vi sjöng minns jag inte och tur är väl det.



Jag tänker på dig och blir glad när jag ser vilken kämpe du är. Ge aldrig upp hoppet, för det gör varken jag, dina vänner eller din familj heller.



KRAM!

Boel



PS. Om du behöver piggas upp lite någon dag så får du gärna läsa min blogg. Den är lite småspexig. :)

2010-11-01 @ 10:00:27
URL: http://boelbitar.blogg.se/
Postat av: Anna

Sötaste Malin... Jag tänker på dig! Kämpa på, hej och hå :)

2010-11-01 @ 10:23:22
Postat av: Johanna

Älskade underbara Malinpalin min!! Detta gör ont, såå ont, men i all smärta finner jag positiva tankar när jag tänker på dig och din styrka! Med hopp och viljestyrka kommer vi långt! Det finns så mycket jag vill berätta för dig, så mycket jag fått höra och lära mig av två andra i liknande sits..Jag vill träffa dig, få lov att le med dig! Jag och Cassie försöker få tag på dig idag..Hoppas du orkar?! Har tänkt på dig varje dag och fortsätter skicka kärlek och styrka!! <3

2010-11-01 @ 10:34:04
Postat av: Sofie L

Får ont i hjärtat av att läsa detta! Tänker på dig varje dag, tänker positivt och bra tankar i hopp om att det ska hjälpa dig! Många många kramar från mig till dig!

2010-11-01 @ 10:42:52
Postat av: Julia Grönqvist

Kämpa på!!!!!!!!!!

2010-11-01 @ 11:16:28
Postat av: sofie

Med den inställningen är hela livet framför dig! Du är så stark, du är en krigare Malin, en cool katt ;) Hatten av för dig, och en loska i hoooet på den dumma saken i hoooet! :) <3

2010-11-01 @ 11:19:12
URL: http://sofiearndt.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jag känner inte dig, men kom in på din blogg och kan inte lämna utan att ha gjort avtryck... Du verkar va en positiv, glad och stark tjej, fortsätt vara det! Det finns mirakel!!!



Massa styrkekramar till dig!

2010-11-01 @ 11:23:07
Postat av: Suzanne Johnsson Persson (Anton J mamma)

Malin, jag har läst din blogg under den senaste tiden. För mej är du en väldigt tapper och stark tjej som kan och vill dela med dig av en tuff tid i ditt liv.

Själv minns jag dej som en av de två goa glada tjejerna i Antons klass, tjejerna jag ännu knappt lärt mej skilja på;).

Mirakel och under sker varje dag så kämpa på.

Vi tänker mycket på dej och hela din fina familj.

2010-11-01 @ 11:31:51
Postat av: Kajsa

Hej Malin!



Eftersom min lillasyster (Boel) träder fram så ska väl inte jag heller vara sämre! Det "läskiga" är att även mitt starkaste minne av dig var när du hoppade runt där och mimade i min mormors gamla kjolar! En sådan livsglädje tar ingen kol på i första taget! Jag tror på dig!



Kram Kajsa

2010-11-01 @ 12:18:14
URL: http://isisochdotte.blogspot.com/
Postat av: Carolin K

Jag tror också! Du kommer att klara detta, vi är många som hejar på dig :)

2010-11-01 @ 13:32:46
Postat av: Emelie Jonsson

Hej Malin! Man vet inte riktigt vad jag ska säga, livet är så jävla orättvist ibland. Vill bara att du ska veta att jag tänker på dig och din omgivning. Du är modig som vågar vara så öppen med allt detta. Jag kan inte föreställa mig annat än att det kommer bli bra. En känsla jag har bara. Jag känner inte dig så bra, men du verkar vara en "fighter" som dina nära och kära ofta nämner. Fortsätt vara stark, behåll de positiva tankarna och KÖR! Du ska fan bekämpa denna skiten. Så är det bara. Stå på dig. Tänk när du sitter där med dina barn omkring dig i framtiden och tänker - jag besegrade skiten, jag vann kampen, se vad jag lyckats med! Ingenting kan knäcka dig då. Vilken känsla ;) Heja Malin! STOR bamse kram från mig här i Oslo <3



(John mayer "War of my life" -

I got a pocket

Got no pill

If fear hasn't killed me yet

Then nothing will)



2010-11-01 @ 16:43:09
URL: http://emeliiejonsson.blogg.se/
Postat av: Marina Holmgren(Malin o Jonas mamma)

Hej!

Jag finns långt ute i periferin och följer din kamp.

Känner med dig,fick med diagnos hjärntumör när jag var i din ålder.Först led jag med av spänningshuvodvärk!!!!Med beskedet kom alla tankar,funderingar,ångest,kaos...

Kämpa på, ta emot hjälp,kryp ihop som ett liet barn och gråt.

Det kommer en bättre morgondag...

Stor kram



2010-11-01 @ 17:34:14
URL: http://hejhejkompis.blogg.se/
Postat av: Malin i USA

MALIN, usch detta är så orättvist, hemskt och de ska baa inte vara såhär. tänker mycket på dig. du är så stark och så positivt du skriver. du är så vis och jag älskar att du försöker se det med en framtid, för det är det du ska! du ska klara detta. detta ska fixas och ja forskningen går frammåt och allt är lite bättre idag och de kommer bli ännu mer ! jag vet att du kämpar och du ska veta att vi alla kämpar med dig, tänker på dig och försöker ge dig styrka!

STOR KRAM GUMMAN<3

2010-11-01 @ 17:41:41
URL: http://minusa.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Malin! Du minns säkert inte ens mig, men jag gick i samma klass som dig när vi var små. (kerstins klass). Jag som alltid umgicks med Sara. :) Hur som helst, så har jag följt din blogg ett tag, och vill bara säga att jag beklagar så hemskt mycket att ni måste gå igenom det här. Min pappa gick bort i levercancer i februari i år, det är det jobbigaste jag nånsin upplevt, men jag kan ändå inte ens föreställa mig hur dåligt du och din familj antagligen gör. Men du är stark, och du har så många runt om dig som älskar dig, hoppet är det sista som sviker sägs det ju, och det är sant. Jag tänker på dig väldigt ofta. Jag hoppas du blir frisk snart.



Kram från en Malin till en annan!

2010-11-01 @ 18:08:56
Postat av: Maggan (Daniels mamma)

Malin! Kunde du tämja Daniels hår till att bli fina vågor på ditt gesällprov, så kan du tämja monstret i påsen så att den blir precis som Lotta skriver, en blöt fläck bara! Skickar styrkekramar till dig och din familj!



2010-11-01 @ 19:51:43
Postat av: Anonym

Ingenting är omöjligt, glöm inte det! Din inställningen kommer ta dig långt, låt inte detta stoppa dig!

2010-11-01 @ 20:07:59
Postat av: Ida Lindqvist

Vill också att du ska veta att jag tänker på dig. Vi känner inte varandra, men hållet tummarna för dig. Beundrar ditt mod och din ork! Massa styrkekramar till dig!!!!

2010-11-01 @ 21:30:40
Postat av: Christina

Visst finns mirakel!

Du känner inte mig, jag är mamma till tre flickor i din ålder. Följer dig och vill göra ett avtryck..

Styrkekramar! Vilken fantastisk tjej Du är! :o)

2010-11-01 @ 23:23:43
Postat av: Therese Vorbau

Som en av ovanstående skriver så gör det verkligen ont i hjärtat att du, eller vem som helst, ska behöva gå igenom detta. Håll hårt i den styrka du har och om den sviker så hämta ny hos dina vänner, där tar den aldrig slut. Önskar dig det bästa.

2010-11-01 @ 23:46:37
Postat av: Isabell

Malin du kommer fixa detta, det är jag säker på! Kämpa på!

2010-11-02 @ 13:16:02
Postat av: Rebecca Larsson

Jag tror på dig, detta fixar du!!

2010-11-02 @ 13:26:14
Postat av: Kylle

Hej Malin, vill inte bara vara en som smygläser, utan jag vill göra avtryck, så du vet vem jag är. Matildas moster, vi sågs på Maltes barndop i Anderslövs Kyrka.

Kämpa kämpa och du klarar detta, vi är många som håller tummarna så de vitnar för dig.

Önskade jag var trollkarl, då hade jag trollat bort monstret i ditt huvud. KRAMIZAR till dig Malin

2010-11-03 @ 13:02:50
Postat av: Josefine

Ser fortfarande framför mig när du, sofie och vera körde och släppte av vera på er student. Ni var så jävla lyckliga ni tre. Jag tänker på dig. Kram <3

2010-11-03 @ 15:00:07
Postat av: Caroline

Du är så jävla stark och pågrund av just din styrka och beslutsamhet så kommer det gå bra. Jag tvekar inte en sekund.

Ge Aldrig upp. Vi tror på dig.

Kram

2010-11-05 @ 09:03:07
Postat av: Jenny Pariola

Jag ger dig all styrka från mig!

2010-11-18 @ 11:40:08
URL: http://jennypariola.blogg.se/
Postat av: linnea

Du verkar ha en väldigt positiv inställning och det är superviktigt! Att tänka framåt på sin seger och att våga drömma. Inte bara drömma om dagen man fått sitt besked utan även framåt. Även fast man får ett dåligt besked så betyder det inte slutet. Det finns fortfarande VÄLDIGT MÅNGA människor som besegrar den där jävla cancern och det verkar du medveten om.



Tyvärr hörde inte min moster dit hon dog för två månader sedan, så jag kan förstå vilken sits dina nära och kära befinner sig i. Det är vidrigt vad ett sånt monster kan skapa. Men hoppet är det sista som överger människan.



Jag lägger till dig bland mina favoritbloggar att titta till dagligen. Stora kramar!

2011-01-06 @ 18:57:09
URL: http://linneah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0