Permission..... :)

Nu är jag hemma över helgen från Orup... Det är bara mys för hela slanten, igår med Let´s Dance och besök av Sofie, Linn och Johanna.... I dag Melodifestival med Mamma, Micke och Sofie...
Skönt att ta det lugnt när man är hemma för på Orup är schemat fullspäckat.... Massor av träning hela dagarna, och på kvällarna är det bio och frågesporter... En tur runt huset har det också blivit för att fotografera lite, men jag har kortläsaren kvar på mitt rum däruppe, så ni får se bilderna en annan dag...
Tränar en massa stå träning, cyklar med en bencykel (sitter i rullstolen), tränar på att gå i poolen, gör sit ups och bäckenlyft och en massa annat...
Vänsterbenet börjar så sakta kännas lite, lite starkare och foten viker sig inte lika ofta längre... Det sticker mycket i foten och benet på kvällarna och det är tecken på att de börjar vakna till liv, men det går sakta, så man måste ha stort tålamod.... Jag är ju känd för att ha det, men ibland blir man less och vill bara gå bums, men tyvärr går det inte så fort som man vill alltid...
Det jobbigaste är att inte själv kunna gå till toaletten, utan att behöva ha hjälp för att ta sig dit...
Ha en bra helg alla för det ska jag.... ;)
Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: My Larsson

Du är så jädra härlig Malin, världens kämpe GLÖM INTE DET! Massor av kramar till duktiga dig. <3

2011-02-27 @ 13:04:19
Postat av: Nina

Du är så grym! Heja heja :)

2011-02-27 @ 14:27:04
Postat av: Annette

Du är verkligen en stooor kämpe!! Men jag undrar hela tiden vad det är som gör att du inte kan gå? Vilken medicin? För det är väl en medicin?

2011-02-27 @ 19:28:06
Postat av: Malins mamma

Malin har ätit stora mängder kortison och det blir man muskelsvag av.. Sen blir man även det av temodalet som är cellgiftet Malin äter.. Därför kan inte Malin gå...

2011-02-28 @ 05:39:45
Postat av: Elisabet Roslund

Önskar dig bättre och bättre dagar. Du är så fantastisk!

Kram/Elisabet

2011-02-28 @ 08:05:34
Postat av: Alicia

Nu har jag läst igenom hela din blogg och... jag blir helt gråtfärdig, men sitter ändå här med ett leende - för du är så otroligt stark, och positiv trots allt du får gå igenom! Jag kan inte göra annat än att beundra dig sjukt mycket! Och jag kan inte säga något annat än WOW, du är fantastisk. Du inspirerar verkligen. Du har säkert fått höra det där tusen gånger innan, men jag var bara tvungen att säga det, för vet du vad? Det är så sant så sant. Du är toppen :)

Och jag blir så glad av att läsa om hur underbara vänner du har som ställer upp för dig (och din familj såklart) håll hååårt i dem, för du har hittat riktiga guldkorn - och de med, för de hittade ju dig :)

Kram!

2011-02-28 @ 17:57:03
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/
Postat av: Annette

Tack Malins mamma för svar!!

Då kommer orken tillbaka när hon slutar med denna medicin! Vad skönt!

2011-03-01 @ 16:30:51
Postat av: lovisa

Älskade fina Malin, hejar på dig :) Och hoppas vi kan ses när du är klar på rehabiliteringen, jobbar nämligen bara helger nu men inte vardagar och du är ju bara hemma helger :( Saknar dig verkligen och vill bara ge dig en stor kram!!

2011-03-02 @ 00:26:58
URL: http://lovisaarkenlund.blogg.se/
Postat av: Gia

Skönt att höra att det går framåt med träningen. Kämpa på, vi hejar på dig! Massor av kramar, hälsa hela familjen!!!!

2011-03-07 @ 15:53:48
Postat av: sara

hur mår du?

2011-03-07 @ 20:42:05
Postat av: CAROFLINA.SE ♥

Brukar gå in och kika, och sedan dess blev det varje dag. Hoppas allt är bra!?

2011-03-17 @ 20:27:13
URL: http://caroflina.se
Postat av: Caroline

Kämpa på! Blir så imponerad av din styrka! Jag och några klasskompisar håller på med ett projekt på Orup där vi ska förbättra deras utemiljö. Känns bra att vi får göra något som kan påverka människor som har det svårt till det bättre! Ta hand om dig!

2011-03-22 @ 08:49:45
URL: http://carolineisaksson.blogspot.com/
Postat av: Emelie

hoppas allt är bra med dig ♥

2011-03-25 @ 01:07:25
URL: http://emelians.blogg.se/
Postat av: Rebecca

La märke till att du bor i samma stad som jag! Har kollat runt lite på din blogg och undrar bara hur då mår? Är din sjukdom försvunnen?



Tusen kramar!

/Beccy

2011-03-25 @ 16:52:18
URL: http://beccys.blogg.se/
Postat av: Frida

Malins sjukdom "försvinner" inte, den är obotlig och kommer att bli hennes död.

2011-03-31 @ 23:15:00
Postat av: Julia

Frida! Skulle kunna skriva något extremt hatiskt och opassande till dig. Men jag låter bli. Du är inte värd det! Medan du sänker malins hopp, så kan jag passa på att höja det igen: MALIN! Kämpa på du fantastiska människa!

2011-04-01 @ 18:39:39
Postat av: Anonym

Även om malins sjukdom kanske inte försvinner så kan man uttrycka sig annorlunda, eller?

2011-04-01 @ 18:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0