Egypten 2011 <3

Jooooohoooo allihopa.
Nu är vi hemma igen, har ni saknat mig? :)  Jag vet :P , jag har saknat er med <3

Vi kom hem igår kväll och vi har haft en underbar vecka nere i Egypten, kunde inte bli bättre. Soligt varmt och skönt.
Det var upp i ottan kl 04.00 på tisdagsmorgonen, väl på sturup i passkontrollen när vi visar våra pass i disken så säger damen där till Sofie, "detta passet har gått ut, du kan inte åka med detta" ahh, haha. Då hade hon tagit sitt gamla pass där hemma fast än att hon har ett nytt (bara glömt slänga det gamla) BRA Sofie, men när det gäller Sofie blev ingen förvånad. Men hon var glad ändå trots 1000 kronor fattigare. haha. Sen kommer Daniel på att hans VISA kort har försvunnit och då spärrar han det direkt och sen lyckas han hitta det som tur va, och sen höll jerker på att glömma sitt handbagage också, haha.

Resan gick hur bra som helst och jag var lite orolig för toalettbesöken då benen är som dom är. men det gick bara bra. Väl där nere bodde vi ju på olika hotell, fast de var systerhotell men det gick inte att äta på restaurangerna som hörde till det andra hotellet men sen frågade vi VING-värdarna om det fanns nån möjlighet att byta till de andras hotell och det gick hur bra som helst :)
Vi har solat och badat varje dag och verkligen haft tur med vädret, blå himmel varje dag och vissa dagar var det upp mot 30 grader. Vi låg mestadels vid stranden och latade oss.
Första doppet i poolen blev inte riktigt som jag tänkt, trodde att jag skulle kunna simma runt som vem som helst. men nej, jag sjönk som en sten och foten bara flöt runt och släpades i botten som en död fisk. Så jag blev jättebesviken. Men men, andra doppet blev det bättre och jag hade en stor badring jag kunde luta mig mot och jag kunde gå lite lättare. Så det gick helt okej.
De andra var ute och snorklade mycket och berättade hur fina fiskar de hade sett och jag kände mest att det hade blivit bökigt att ta ut mig där men Sofie tvingade mig och killarna var bäst och hjälpte mig ut och när jag väl fick se alla fina fiskar så blev jag så glad att de tog med mig ut, det var så himla himla fint, som att simma i ett akvarium.
Så vi har minst sagt haft en underbar vecka, speciellt att jag fick veta att jag kommit in på orup och ska dit imorgon, nu jäklar benen och armarna nu ska ni få jobba. Är beredd på att det kommer bli kämpigt, men det ska endå bli så himla skönt att komma igång.

Har varit i stan idag med Linn och Sofie och shoppat upp intersport, lite nya fräscha träningkläder så man blir extra peppad :) Vi har också varit på sjukhuset här i trelleborg och mitt trobocytvärde ligger på 70, jippi, från 21 till 70. Men det måste ligga på minst 100 innan jag kan börja med behandligen, så det blir förmodligen om ca 1,5 vecka. Har inte fått nått svar av läkarna om röngenbilderna men mattias ska ringa mamma imorgon och berätta så det är lite nervöst, men som sagt så skulle vi inte ha för höga förväntningar första gången, men man kan ju alltid hoppas :) för det känns ju som det hänt saker.
Nog med massa text, för jag gissar att ni vill se massa bilder från egypten. Varsågoda ENJOY <3
Lägger upp fler bilder efter hand. Har massor med filmer också från när vi snorklar. Fotona under vattnet är tagna med Emils undervattenskamera och de blev verkligen lyckade. Så himla kul att han hade den med sig så vi kunde ha det som minne och visa alla :)
Tack allihopa för en underbar semester, Susanne, Jerker, Janni, Emil, Britt-Marie, Jimmi, Sofie och Daniel.
Imorgon börjar träningen så på med kämparglöden Malin, nu kör vi.
Maaasssaaa kramar till er alla. Ni är bäst, vi ses och hörs <3<3<3
puss och kram



Kommentarer
Postat av: Helén Carlström

Hej Malin! Vad skönt ni är välbehållna hem efter ett oroligt Egypten. Läser och kan se på bilderna att ni verkligen har haft det skönt och njutit av er semester som ni var väl värda! Helt underbart att du får åka till Orup...ha det nu så bra där och träna för fullt! många varma kramar

2011-02-02 @ 21:56:20
Postat av: cassandra

Låter verkligen som ni har haft det jättebra på semestern :) kul att du också kunde få komma ut och snorkla. Sånt ska du ju inte gå miste om! Blir så glad av att se hur hjälpsamma alla är, du förtjänar verkligen det bästa! Blev tårögd när jag såg bilden på dig och sofie. Älskar den, verkligen jättefin! :) den borde du rama in :) underbart att du får komma iväg till orup ovkså. Lycka till malin, detta klarar du galant! Det är nu det händer, det är nu det vänder! Du ger mig styrka! <3

2011-02-02 @ 21:59:29
URL: http://caszandra.bloggsida.se
Postat av: sofie

Så härligt! Så avundsjuk man blir ;)

2011-02-02 @ 22:06:58
URL: http://sofiearndt.blogg.se/
Postat av: Jeanette Massören

Välkommen hem!!!!! Vad skönt att ni haft en underbar semester. Vad glad jag blev att få höra att du fått plats på Orup. Nu får du den bästa hjälpen när det gäller träning. Kanon. Massor med kramar och lycka till nu på Orup ;o)

2011-02-03 @ 07:26:42
Postat av: Helene Borg

Så härligt där ser ut, förstår att ni har haft det helt ljuvligt. Kämpa på i Orust nu så ses vi en dag.

2011-02-03 @ 08:10:30
Postat av: Suzanne Johnsson Persson

Ja vi har saknart dej och din resa:)

Vilka härliga bilder , ni ser ut att ha haft det jättefint och skönt!

Nu håller jag och övriga familjen tummarna för dej i Orup. Jag behöver knappt säga det för jag vet att du gör det... alltså kämpar på.

2011-02-03 @ 11:01:12
Postat av: Susanna

Hejsan!

Så skönt att ni kommit hem ordentligt och så skönt att ni har haft det bra på er semester. Jag har tänkt på dig så ofta och undrat hur ni haft det.



Mvh Susanna i Uppsala

2011-02-03 @ 11:36:00
Postat av: Cacce

Ser ut som du haft en underbar vecka malin!!Är rätt avis på dig med snorklingen, måste ha varit helt underbart:)

2011-02-03 @ 20:46:38
Postat av: Beatrice Reimertz

Åh va mysigt! Blir riktigt avundsjuk :D Va skönt att komma iväg och slippa vardagen! Håller tummarna för röntgen resultatet! Stor kram <3

2011-02-03 @ 21:02:20
URL: http://bissy.blogg.se/
Postat av: My Larsson

Åh, så fint där var! Det där var ni verkligen värda! Massa nya krafter och ett jävla anamma på Orup nästa :)Du är så himlans modig Malin! Kramar <3

2011-02-04 @ 09:15:50
Postat av: Johanna M

Underbart vackra Malinpalin! Så skönt det ser ut!! Men du är mer än välkommen hem ska du veta ; ) Lycka till med träningen så laddar jag med Disney tills det att du kommer hem :D Miss you <3

2011-02-04 @ 10:46:57
Postat av: Lajl

Fast jag inte känner dej har jag tänkt på dej när jag hört o sett om oroligheterna i Egyptien. Tack Malin för en bra blogg som får en att tänka efter lite extra på livet o vardagen. Hoppas Orup var bra. Har hört om det förr. All styrka till dej!

2011-02-05 @ 22:51:57
URL: http://lifeoflajl.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad trevligt ni måste ha haft det! Du fullkomligen strålar, och allt kommer att gå bra, det är jag säker på!

Kram Anna

2011-02-07 @ 14:38:33
Postat av: Sarah Persson

Vad spännande dina inlägg verkar vara! kommer verkligen att läsa dina inlägg igen! (: Ha en trevlig vardag =)

2011-02-23 @ 12:22:47
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0