änglar finns<3

hej alla hoppas allt e bra med er? jag mår bara bra. är på trelleborgs sjukhus just för ett av mina blod värden va för låga men nu är de bra igen :) och jag kan åka hem idag igen. för övrigt mår jag bara!vi låg alla här och mös till letsdance igår. sen bär det av med rullstolen till hallen för att kolla handboll. benen är ju så svaga så man e ju ilt handikappad. men det ska förhoppnigsvisa bli bra snart nu när vi trappat ner på medicinerna..frustrerande närman tränat hela livet.
mitt hår har öresten börjat växa på också:)hoppas det blir tjockt och fint :)
Det är ju bara en liten period nu, snart ska jag springa igen, det kan jag lova. Jag och sofie har bestämt att vi ska spela strandtennis och volleyboll i Egypten, så gott det går :) det är vårt lilla mål nu.
(sofie skriver), Malin fick precis mat här av de snälla sköterskorna så jag tog över lite. Biff och potatis med brysselkol och sås, helt okej tycker hon :)
Malin igen:
Nog om oss nu, detta inlägg vill jag egna åt en nära vän som tyvärr har lämnat oss nu. Jag är så himla glad att jag hann lära känna dig. Du har varit ett enormt stöd för mig och en stor inspirationkälla. Vi har vetat vem vi är inprinsip hela vårt liv eftersom du själv har tvillingar. Det som hänt oss förde oss tillsammans nu och det var underbart att få bli hembjuden till dig och prata om allt mellan himmel och jord. Det kändes så himla bra. Du gav och ger mig så mycket styrka. Det kändes så bra att få träffa dig en sista gång då på sjukhuset du, jag och Sofie satt där i sällskapsrummet och pratade, även om du bar på en sjukdom så lös du av omtanke, värme, styrka och lugn. Det kändes underbart att få krama dig. Och du såg sen att vi satt och väntade på sjukresor och de var sena, då kom du och väntade ute i kylan med oss i nästan en timme.
Jag har tänt ljus för dig idag och kommer att tända ljus hela tiden för dig. Du var och är en underbar kvinna, en fantastiskt människa. Nu är du en underbar ängel som vakar över alla fina människor och jag vet att finns ibland oss hela tiden och ger mig styrka att kämpa, för jag ska kämpa för dig fina underbara Annette min ängel <3
Vackra underbara fina fina ängel <3<3<3<3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Annette

Vad skönt att de har börjat trappa ner på medicinerna. Då får du inte cellgifter längre eftersom du börjar få tillbaka håret? Hur har du fått ditt cellgift? I tablettform eller via blodet?Är bara lite nyfiken då min mamma kämpar på med sin tumör!!

2011-01-08 @ 19:44:59
Postat av: Annette

Vad skönt att du har börjat trappa ner på medicinerna!

Får du inte cellgifter mer nu, eftersom du börjar få tillbaka håret? Hur har du fått dina cellgifter? I tablettform eller via blodet?

Jag är bara nyfiken då min moder kämpar på med sin tumör!!

2011-01-08 @ 19:47:41
Postat av: madde

Hej Malin! har följt din blogg ett tag du men vet inte vem jag är och jag känner inte dig heller men fick höra om dig genom en vän. Vill bara säga att jag hejjar på dig och hoppas verkligen att allting går bra. Låter bra att de har trappat ner på medicinerna. Såg att din syster hade skrivit att du tyckte det va jobbigt att du hade svullnat lite, men vad gör väl det? Du verkar ju ha ett alldeles underbart stöd genom din familj, sambo och vänner och dem älskar ju dig för den du är inte för hur du ser ut. Och för vad det är värt tyckte jag du va hur söt som helst, som din syster sa en söt liten chipmunk :) Ville bara säga att jag håller alla tummar för dig och tänker på dig! kram Madde

2011-01-09 @ 02:09:47
Postat av: Christina (Malins mamma)

Malin har uppehåll med cellgiftet nu i fyra veckor sen ska hon ta igen. I Malins fall har hon tappat håret av strålningen då bara vissa cellgifter ger håravfall..

2011-01-09 @ 08:59:00
Postat av: Cilla

Jag kom in på din blogg nu, av en slump.. Vill bara säga att jag tror verkligen att du kommer att bli bra. <3 Jag har aldrig träffat dig eller känner dig, men jag önskar jag kunde ge dig en kram och säga att "efter regn kommer solsken". Jag har varit sjuk mycket, inte i liknande som du, men jag har en sjukdom och har haft många sjukhus besök och ätit kortison och allt möjligt och jag vet hur många av ens tankar går. Jag kommer ihåg när jag var inlagd på sjukhus och man stod och tittade ut genom fönstret och önskade att få vara en av personerna som gick utanför. Utan bekymmer. Jag lovade mig själv att aldrig underskatta livet därefter. Inte lägga tid på onödiga dumma saker som egentligen inte har betydelse. Jag blev nästan lite bitter när jag hörde folk klaga över småsaker. Vet inte hur du känner, men för mig blev det verkligen som att jag fick en ny bild av livet när jag blev sjuk. Jag har fortfarande min sjukdom som är kronisk och kommer ha den hela livet, så jag äter mediciner för den varje dag morgon och kväll, men den är inte alls i klass om vad du går igenom men jag kan föreställa mig hur det måste vara. Vill bara säga att du är så otroligt stark. Du verkar vara en fantastisk person, och jag blir varm i hjärtat när jag ser vilket stöd du får av din syster och familj. Vill bara säga en sak också: "Walk by faith, not by sight" är en mening jag ofta tänker på. Det är verkligen viktigt att man lever efter hopp och tro, och inte alltid efter hur saker ser ut att vara. Speciellt när man är sjuk. Det hjälpte mig mycket. Men du verkar vara en kämpe som håller gnistan uppe. Beklagar också att kvinnan tillägnad inlägget har gått bort. <3. Många kramar till dig. Och glöm inte, du berör verkligen. Jag som inte ens har träffat dig, känner mig otroligt berörd av dig och dina inlägg och du verkar så otroligt fin på alla sätt och vis. För sånt lyser igenom även en datorskärm :-) Jag tänker på dig jättemycket, och jag är säker på att vi är många som gör det. Du har mycket stöd från folk du inte ens har någon aning om vilka de är :-) Många som tänker på dig, tror på dig, ber för dig, jag är en av dom. Kramar

2011-01-09 @ 11:44:33
Postat av: Madeleine

Hej Malin,



trillade in på din blogg av en slump och såg ditt inlägg om Anette som råkar vara min bästa väns kusiners mamma, världen är allt bra liten. Jag förlorade min pappa för tre månader sedan i cancer och har sedan dess läst mycket bloggar och anhöriga som skrivit om deras kamp i vardagen. Jag blev så tagen när jag började läsa din blogg så jag var tvungen och läsa allt du har skrivit (förresten är du en fantastisk fotograf).Du verkar ha en fantastisk familj och vänner som finns i din närhet och sprider värme och kärlek. Jag är otroligt imponerad av din styrka och vilja, den kommer att ta dig långt i livet och man kan påverka mycket genom tro och vilja. Mirakel sker dagligen och forskningen går snabbt framåt så sluta aldrig hoppas för tillsammans ska vi bekämpa cancer! ja gjordeockså en insamling efter pappas bortgång och fick ihop nästan 40.000:- och för varje krona kommer vi ett steg närmre svaret. Skänker massa styrkekramar till dig för jag tycker att du verka vara en fantastisk, sympatisk, glad och härlig människa.



Jag hejar på dig!

2011-01-09 @ 15:26:12
Postat av: Helén Carlström

Hej Malin! Skönt att värdena är ok igen...med den viljan och glöden du har så kan jag ge mig tusan på att ni kommer att spela strandtennis i egypten - gott för er att komma iväg. Många styrkekramar!!!

Till Anette, en fantastisk kvinna på alla sätt...är tacksam för alla de roliga, fina, spännande år vi haft tillsammans genom och med våra pojkar i IFK Trelleborg handboll P90. Änglar finns...

2011-01-10 @ 00:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0