Biggan

Hej hopp i lingonskogen. Hoppas allt är bra med er idag?
Dagen idag har än så länge varit ganska slapp. Sofie kom hit och gjorde frukost till mig och nu sitter vi här och ser på pocahontas. Var år och dar sen vi såg den, den är så himla vacker och har så fina sånger. Varje disneyfilm bär på så fina budskap <3.
Jag mår bara bra förutom benen såklart, biggan är dum och funderar på att säga upp vänskapen med henne. När jag skulle gå in på toan sprang biggan iväg och jag föll i backen. Fick en liten söt bula i pannan, och skrapmärke på knänet. Så nu är jag lite arg på henne. För er som inte vet vem biggan är så är det min rullator som jag tvingas ha här hemma så att jag kan gå själv. Innan har alla fått hjälpa mig och hålla i mig men nu när jag har biggan så kan jag göra lite mer själv.
Ska börja med sjukgymnastik direkt när vi kommer hem från Egypten. Har pratat lite om ett rehabiliteringscenter
i Höör där man kunde få komma dit och bo i en vecka och bara träna och göra lite aktiviteter som nog kan hjälpa allt gå lite snabbare. Cyklar så gott det går på min fina cykel också, tålamod Malin tålamod. Men det är svårt när man alltid har varit så aktiv men har aldrig varit en gnällig människa och jag tänker inte gnälla nu heller för det hjälper inte mig. Jag biter ihop istället och tänker att allt går bara man vill, så enkelt är det.
Idag kommer farmor på besök och imorgon kommer fina My hit och hälsar på, har saknat henne så <3.
Imorgon ska jag också åka och njuta under Jeanettes magiska händer :) får sånt lugn i kroppen när hon masserar och trycker lite här och där, även om musklerna är så fruktasvärt spända så känns det ändå bra. Lite ont gör det ju :P
På måndag är det första röntken efter steg 1 i min behandling. Oftast är det fortfarande mycket aktivitet i hjärnan då strålningen ligger kvar ett bra tag. Så jag har inte jättestora förväntningar. Men då i början så kände jag att det verkligen var något som inte stämde, men nu känner jag ingenting alls av det längre, det känns som vanligt där inne i knoppen, det känns som den inte är kvar. Det känns verkligen som att den inte är där. Så tänker jag iallafall fortsätta att tänka. Har inte haft huvudvärk heller för den delen, den ända huvudvärken jag känt är spänningshuvudvärk  från alla spänningar i muskler och nacke. Har lärt mig känna skillnad på vanlig huvudvärk och tumörhuvudvärk.
Innan behandligen hade jag också domningar i vänster sida av kroppen men det har också försvunnit helt. Så något måste ju ha hänt där inne? Den som känner min kropp bäst är ju jag.
Nu är det bara 6 dagar kvar till solen och värmen, där är jättestort poolområde på hotellet så jag kan simma massor fram och tillbaka där, skönt att inte känna sig så klumpig. Tror till och med de hade en tempererad pool som skulle vara ännu varmare än de andra, bra för musklerna.
billie vår älskade voffsing :)
Best friends forever <3 :P
ha det bäst allihopa ni är fantastiska.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Malin!

När min pappa fick cancer och var färdigbehandlad åkte de till något som heter Lydiagården. Är det dit ni ska?

Mina föräldrar älskade att vara där, både för stödet från andra i samma sits och möjligheter till rehabilitering i vacker miljö.



Kram Lotta

2011-01-19 @ 16:19:41
Postat av: Anna

Hej! Jag hittade din sida via "amazinglotta".



Du är fantastisk och detta kommer att gå bra!

Sköt om dig nu/Anna

2011-01-19 @ 17:28:32
Postat av: Anonym

2011-01-19 @ 19:09:29
Postat av: Suzanne

Jag beundrar verkligen din gnista och din kamp. För mej är du en kämpe av sällan skådat slag. Tänk om alla kunde vara så positiva som du är. Värme gör gott för musklerna så passa på och njut ordentligt på semestern. Biggan lär sig så småningom :)

2011-01-19 @ 21:31:52
Postat av: sofie

Du är fantastisk Malin! Haha, Biggan förjävelen, springer iväg på det viset! Som jag skrattade när jag läste! :D

2011-01-19 @ 23:29:18
URL: http://sofiearndt.blogg.se/
Postat av: Anna & Maria Dahlin

Hej!



Tack så jättemycket för smyckena! Vi har på oss dem varje dag. I ett halsband, ett armband eller i en ring. De är hur fina som helst! Tycker om att det finns ett A med i mitt :)

Ser fram emot att träffa er v. 8, känns som om det var en evighet sedan nu!



Kramar från Anna & Maria <3

2011-01-20 @ 10:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0