JAG ÄLSKAR DIG

Vet inte var jag ska börja, vet inte var jag ska sluta. Vill egentligen inte skriva men samtidigt vill jag. Har så mycket tomhet inom mig samtidigt som jag är full av mycket.

De flesta har väl förstått vad det är som händer. Allt hopp vi haft, allt vi har kämpat, som malin har kämpat. Ingen har kämpat så hårt som Malin. Och vad får vi tillbaka?

För snart två somrar sen stod i på studentflaket och var de lyckligaste tvillingarna i världen som skulle få komma ut i arbetslivet. Vi hade drömmar och mål som hela tiden blev fler, vi skulle göra det tillsammans. Hon och jag, Malin och Sofie. Det är ju Vi, inte bara Sofie eller bara Malin. Utan Malin och Sofie. Något fruktansvärt har sparkat undan våra ben fullständigt. Ingen av oss kan riktigt uppfatta vad det är som händer och ska hända.

Det är fruktansvärt jobbigt att skriva men samtidigt skönt.

Detta har man haft i tankarna ända sen mardrömmen började, tänk om? men man har slängt undan tanken för att det finns inte i ens värld att Malin skulle försvinna från oss. Att se henne försvinna mer och mer för varje dag som går, det går inte att beskriva hur det känns för det finns inga ord. Hon försvinner sakta ifrån oss.
Hon är den mest fantastiska människa som finns och Malin har lärt mig så mycket, även om vi är tvillingar så har hon ändå alltid tagit storasysterrollen. Samtidigt som vi är så olika är vi så lika. Skillnaden med oss är att Malin ofta inte tar någon skit, hon säger vad hon tycker och bryr sig inte om vad andra tycker, speciellt det. Hon har aldrig brytt sig om vad folk tycker.
Minns alltid när vi skulle gå i stan eller nått. Om man såg förjävlig ut, jag hatade att visa mig om det kom folk vi kände. Jag tänkte alltid att de tycket man såg hemsk ut. Men Malin har verkligen aldrig brytt som om sånt. Det ska jag ta med mig och lära mig av. Alla hennes underbara egenskaper. Vilken underbar människa hon är. Som aldrig gjort nån eller någon illa. Hon har alltid tagit hand om vår lillasyster Julia. Jag har mer varit där som det irriterade systern som tjaffsar. Allt ska jag lära mig av Malin och jag lovar att ta hand om Julia.

Kan inte fatta att jag skriver allt det här. Vet att ingen av er andra heller kan fatta. Det kan INGEN!

Varför i världen finns det något som gör att Malin förtjänar detta? det går inte att beskriva hur orättvist det är och hit och dit, jag kan skriva hur mycket som helst. Men vad hjälper det? Det är så många goda människor som drabbas av denna fiende till sjukdom och kanske, kanske är det så att det finns en ännu bättre plats för dom?

Även om Malin snart kanske inte finns. Så finns hon verkligen ändå. Malin är en så stor del av mig och det finns inga ord för hur jag ska fixa detta, hur vi ska klara detta. Men en sak vet jag är att hon kommer finnas hos mig hela tiden, varje sekund. Min älskade syster.
Man kommer alltid få leva med dessa frågor i huvudet.
Har vi gjort allt vi kunnat?
Om vi hade gjort så istället?
Varför blev just Malin sjuk och inte jag?
Varför? Varför? Varför? Varför?

och dubbelt så många frågor till.

Har inte pratat så mycket med Malin om hur hon vill ha det och så. Hon säger inte så mycket. Men hade hon velat ha det på nått speciellt sett hade hon sagt det. Hon litar på oss och vi vet hur hon vill ha det.

Hon är så underbar, hon har fortfarande humöret uppe så mycket hon orkar.
Mamma brukar sjunga en sång för henne som man typ sjöng på dagis för att reta henne. Den här skillemandinki dinki dinki skillemandinki do I LOVE YOU. Och från ingenstans säger Malin, Håll käften. Och när jag pussar hela hennes ansikte så säger hon: AHH Jag drunknar. så modet och humöret är det inget fel på.
Men det är endå svårt att veta vad hon tänker, mycket säger hon nog inte för att skydda oss. För vi vet att Malin vet. Vi ser det i hennes ögon och hon ser det i våra.

Till er alla. lär er av detta och ta vara på varandra och ta hand om varandra för när man minst anar det kan livet slitas mitt itu och vem som helst kan drabbas. Ta inte varandra för givet och visa varandra hur mycket ni älskar varandra. Klaga inte för småsaker och tänk istället på allt som är bra, hur bra ni har det.


Kände att jag ville skriva lite här men det är tufft, jävligt tufft och ingen av oss kan förstå vad det är som händer. Kommer vi någonsin kunna förstå?
Just nu är man så tom och känslorna sitter långt inne för man knabbt vågar tänka.

Det vi kan göra ni är att be om mirakel. Och Tack för alla varma tankar ni ger oss och alla fina vänner som visat sig och tagit sitt eget mod och brytt sig om oss och visat det i vår svåra tid, hur ska vi kunna tacka er? ni är underbara. <3

Älskade Malin, Det ska alltid vara vi <3<3<3 ALLTID ALLTID.

Kommentarer
Postat av: Annica

Fina Sofie, dina ord berör som inget annat!! <3 <3

2011-05-04 @ 10:07:53
Postat av: Nathalie

Sitter här med tårar i ögonen! Kämpa på! <3

2011-05-04 @ 10:18:09
Postat av: Annika

Tårarna rinner ner för kinden! Mina tankar går till er och all kraft till Malin! <3 <3

2011-05-04 @ 10:26:57
Postat av: Malin

Tårarna rinner och jag inte förstå hur det känns för er just nu! Ska be om mirakel!

2011-05-04 @ 10:35:24
Postat av: sofie

Det gör så ont i mitt hjärta att läsa. Sofie, hälsa Malin med en massa kramar från mig. Och påminn henne om att den 23:e är det 1år sedan vi var i Malmö och hon klarade sitt gesällbrev och fick MVG på frisyren hon gjorde på mig! ;) Hon är SÅ DUKTIG! 3<3<3

2011-05-04 @ 10:35:40
URL: http://sofiearndt.blogg.se/
Postat av: Jane

Blir så ledsen av att läsa det du skriver.... <3

Många kramar till er alla och tänk på att MIRAKEL kan ske....

2011-05-04 @ 10:46:43
Postat av: Sabrina

Sitter med tårar i ögonen Sofie, kan inte förstå detta! Malin är den starkaste tjejen jag mött och du innehar redan många av hennes egenskaper du med Sofie, tro inget annat. Ni två är bäst och det kommer alltid att vara ni!! <3

2011-05-04 @ 10:50:44
URL: http://sabrinas.webblogg.se/
Postat av: Marie Olsson

Var ska jag börja..... Jag lider så med er!!! Får 2år sedan, så satt jag däruppe... :( Vi förlorade kampen, men än är det INTE försent för er. Undra inte om ni kunde gjort annorlunda,ni gör ert allra bästa det e jag säker på!! Jag undrade o undrade o det slet mig i stycken!! Bara va hos henne o va med varann, det är allt som behövs. Det gör henne lycklig, ni gör henne lycklig!!!Tänker på er hela tiden och jag lovar, jag vet vad ni går igenom och det är så j....vla tufft!!! Det absolut värsta man kan va med om!!! Ta hand om varann nu och vi är med er i tankarna hela tiden och skickar massor med styrka!!!!! Många Kramar Från Marie Trbg....<3<3<3<3

2011-05-04 @ 11:11:23
Postat av: Josie

Jag sitter, som alla andra nu, med tårarna i ögonen.. eller neej, dem rinner ner för kinderna... och jag känner igen mig i det du skriver Sofie, gick igenom samma känslor för ett år sedan. Det ända jag har i huvudet nu är att jag vill krama om er båda riktigt hårt och ge er all energi och kraft som finns kvar i min själ! Jag hoppas på mirakel och jag tror på mirakel! Hoppet är det sista som lämnar oss och hopppet ska vi alla hålla fast vid! Här sitter jag och kan inte göra ett dyft mer än att skriva ner några rader till er för att visa mitt stöd och förhoppningsvis ge er styrka.. Tänker på er varje dag, hälsa Malin, hälsa att hon är en av de vackraste människorna jag mött, ni är det! <3<3<3

2011-05-04 @ 11:28:29
URL: http://jrosvall.blogg.se/
Postat av: Josie

Jag sitter, som alla andra nu, med tårarna i ögonen.. eller neej, dem rinner ner för kinderna... och jag känner igen mig i det du skriver Sofie, gick igenom samma känslor för ett år sedan. Det ända jag har i huvudet nu är att jag vill krama om er båda riktigt hårt och ge er all energi och kraft som finns kvar i min själ! Jag hoppas på mirakel och jag tror på mirakel! Hoppet är det sista som lämnar oss och hopppet ska vi alla hålla fast vid! Här sitter jag och kan inte göra ett dyft mer än att skriva ner några rader till er för att visa mitt stöd och förhoppningsvis ge er styrka.. Tänker på er varje dag, hälsa Malin, hälsa att hon är en av de vackraste människorna jag mött, ni är det! <3<3<3

2011-05-04 @ 11:28:47
URL: http://jrosvall.blogg.se/
Postat av: Josie

Jag sitter, som alla andra nu, med tårarna i ögonen.. eller neej, dem rinner ner för kinderna... och jag känner igen mig i det du skriver Sofie, gick igenom samma känslor för ett år sedan. Det ända jag har i huvudet nu är att jag vill krama om er båda riktigt hårt och ge er all energi och kraft som finns kvar i min själ! Jag hoppas på mirakel och jag tror på mirakel! Hoppet är det sista som lämnar oss och hopppet ska vi alla hålla fast vid! Här sitter jag och kan inte göra ett dyft mer än att skriva ner några rader till er för att visa mitt stöd och förhoppningsvis ge er styrka.. Tänker på er varje dag, hälsa Malin, hälsa att hon är en av de vackraste människorna jag mött, ni är det! <3<3<3

2011-05-04 @ 11:33:35
URL: http://jrosvall.blogg.se/
Postat av: Julia Grönqvist

Tårarna bränner i ögonen och det gör så ont att läsa. Kärleken till ett syskon kan ingen ta ifrån en, det är något av det starkaste som finns. Glöm aldrig det! Jag vet inte vad jag ska skriva, mer än att det här är fullkomligt fruktansvärt och hemskt och så jävla orättvist rent ut sagt. Jag tänker mycket på er!!! All kärlek och värme

2011-05-04 @ 11:39:19
Postat av: Linda

Sofie, du och Malin kommer alltid att höra ihop. Oavsett vad som händer! Ni delar så mycket mer än vad enbart ögat kan se... det går djupare än så. Vi tänker på er och familjen dagligen och skickar så mycket styrka som vi bara kan. Malin är en fantastisk person, så otroligt stark och beundransvärd. Ni är fantastiska! Och jag tror också, som så många andra, på hoppet. Det är det sista som finns kvar. Och vi kommer att hoppas med er! Många många många kramar till er allihopa <3

2011-05-04 @ 12:25:25
Postat av: Malin

Tårarna rinner ner för kinden..Jag tänker på er! <3

2011-05-04 @ 13:16:12
Postat av: Helen

Kära Sofie. Du är en helt fantastisk syster, mina tårar rinner ner på min kind när jag läser vad du skrivit. Du är stark och blir starkare, livet är inte rättvist.....varför.....du och din familj finns i mina tankar hela tiden.....krama om din mamma (Lisa) från mig.....jag ber om ett mirakel för vi är många i Malins armé som kämpar för henne. Styrkekramar i massor

2011-05-04 @ 13:24:33
Postat av: Linda & Martin

Vi har er i tankarna och ber för er <3

2011-05-04 @ 13:26:23
Postat av: Rebecca Larsson

Det är så fruktansvärt orättvist och oförståeligt !!!

Mina tankar går till Malin, dig och hela er familj.

Kämpa på, ni är starka tillsammans <3

2011-05-04 @ 14:24:56
Postat av: Suzanne Johnsson Persson

Sofie, du skriver så otroligt vackert och gripande om din älskade syster Malin.Jag förstår att det gör ont.Våra tankar är hos er.

2011-05-04 @ 14:52:27
Postat av: Lina Abrahamsson

Jag tänker på er!

2011-05-04 @ 16:01:36
Postat av: Nettan

Livet är orättvist.... Blir så ledsen av att läsa det

fina du skrivit Sofie!!

Tänker på hela er familj o alla era vänner!

Sänder er all kärlek som finns <3

2011-05-04 @ 16:19:58
Postat av: Nina

Vad ska man skriva? Tänker på er och skänker all min styrka!

2011-05-04 @ 16:34:46
Postat av: Anonym

Tänker på er och skänker all min styrka!

2011-05-04 @ 16:35:20
Postat av: Gertrud Sivhed

Finns nog ingen som inte gråter när man läser detta fina som du skriver om Malin och er. Förstår hur tufft detta måste vara. Samtidgt som det gör dej gott att få ur dej allt du har inom dej. Ni är bara så fina allihop. Vi ber alla för att mirakel finns och jag hoppas av hela mitt hjärta att det dyker upp snabbt som bara den. Herre kom fram och gör det du ska. Ta inte alla finna människor ifrån oss. Framför allt inte dom som precis börjat sitt liv. Hjälper inte detta så hoppas jag att det som du skriver Sofie finns en bättre och finnare plats någon annanstans. Kramar i massor till er<3<3<3

2011-05-04 @ 16:45:12
Postat av: Emma bjelk

Ni är så starka !<3

2011-05-04 @ 16:53:49
Postat av: Mervi

Jag har tänkt mycket på er, och jag hoppas så innerligt att ett mirakel ska ske. All styrka till er!

2011-05-04 @ 17:08:22
Postat av: Sussie Skoog

Tack Sofie för ditt fina sätt att skriva. Vi tänker mycket på Er alla och krama Malin från oss, Sussie, Tommie och Marita.

2011-05-04 @ 17:51:07
Postat av: Caroline

Hej Sofie.

Du känner inte mig och jag känner inte dig, eller din syster.. Men det du skriver berör mig djupt in i själen och på ett sätt som gör att jag bara måste skriva till dig. Trots att vi är främlingar för varandra så sänder jag mina tankar till er under denna svåra tid. Du verkar vara en grymt stark människa. /Caroline

2011-05-04 @ 18:00:11
Postat av: Ulli & Amanda

Hej Sofie



Vad fint skrivet av dig<3<3 Du e en underbar och stark tjej och du skall veta att vi tänker på Er varje minut som går<3<3 Nu kan jag inte skriva mer för tangenterna är fyllda av tårar.... Va rädda om Er<3<3<3

2011-05-04 @ 18:41:07
Postat av: Milla

Malins historia har berört så många, även folk som aldrig träffat henne eller dig.



Jag är en av dom och jag tänker mycket på Malin och hennes nära. I mitt hjärta hoppas jag!



Once you choose hope, anything's possible.

2011-05-04 @ 18:42:33
Postat av: Kicki

Vad du är duktig på att uttrycka dig, vilken syster du är!

Du skall inte förringa din själv Sofie, det är en del av dig som också har gjort Malin till den hon är. Ni kommer att klara av det här. Får inte Malin stanna kvar hos er här så blir hon säkert er skyddsängel. Kram

2011-05-04 @ 18:54:58
Postat av: Mimmi

Tänker på er båda <3

2011-05-04 @ 19:06:32
Postat av: Malin Ahlström

Skickar en stor Kram till er..

2011-05-04 @ 19:09:48
Postat av: Erika

Mina tårar rinner ner från mina kinder. Ni är så starka hela familjen. Livet är så fruktansvärt orättvist. Skulle det värsta hända kommer hon alltid finnas kvar...bär hennes hjärta i erat. Skickar alla styrkekramar jag kan. Tänker på er och hoppas att ett mirakel snart sker så Malin blir frisk.

2011-05-04 @ 19:10:57
Postat av: Karolin

Det går inte att föreställa sig vad ni går igenom. Fastän jag inte känner er så har jag följt er kamp och trott på er till fullo! Det är hemskt att så många drabbas av detta och jag hoppas innerligt att ingen i min närhet ska behöva genomlida det ni gör. All kärlek och styrka till er in i det sista. Som du skrev Sofie, ta vara på varandra, och det ska jag verkligen göra med mina! Vi slutar aldrig hoppas för Malin.. Aldrig!

2011-05-04 @ 19:49:07
Postat av: Yvonne

Min älskade syster somnade lugnt in efter 7 månaders kamp mot denna jävla sjukdom glioblastom. Jag ställde och ställer mig fortfarande samma frågor som du gör Sofie men jag vill tro att det var en befrielse för min syster att få somna in och slippa plågorna och jag tror det kommer att vara en befrielse också för Malin. Jag vill tro att det finns en bättre plats, jag hoppas det gör det. Själv ägnar jag en stor del av min energi till att samla in pengar till forskningen för sjukdomen glioblastom så att ett botemedel kan hittas. Ge Malin all kärlek du bara kan, hon kommer alltid att vara din syster. Får jag be dig stryka hennes kind från mig, vi känner inte varandra men ändå finns hon i mitt hjärta. Jag tänker på er alla i denna svåra stund. Håll Malins hand.

2011-05-04 @ 19:55:12
Postat av: Maggan

2011-05-04 @ 19:55:19
Postat av: Maggan

Jag precis som så många andra sitter här med tårarna trillande ner för kinderna! Ni är så starka båda två, det är så fint skrivet av dig och så starkt gjort. Ni förstår ju säkert att vi är många som tänker på er och följer Malins kamp och hoppas att ni tillsammans ska vinna kampen. Du känner inte mig Sofie, men jag har träffat och skojat många gånger med Malin på salongen! Mina tankar går till hela er familj, och precis som någon annan sa, hoppet är det sista som överger en. Många styrkekramar!

2011-05-04 @ 19:59:09
Postat av: Linda

Det du skriver går rakt in i hjärtat <3

2011-05-04 @ 20:38:39
Postat av: Jessica

Känner varken dig eller din syster. Men tänker på er. Mycket fint skrivet. Styrke kramar till er alla

2011-05-04 @ 21:03:10
Postat av: ella

Första gången som jag läser bloggen. Jag finner inga ord över vad som hänt, det är så orättvist, förståeligt och hemskt... Jag hoppas att Malin, du och alla andra, era vänner och familj, fortsätter att kämpa och försöker vara starka. Jag känner inte er, men Malin verkar vara en sådan underbar person och du också! Ni ska klara detta! Sänder mina tankar och kärlek till er båda. Kämpa på så gott det går.

Många många kramar

Från ella

2011-05-04 @ 21:43:22
Postat av: Katia

Känner inte er men tror jag känner kvinnan ni skriver om, som själv är drabbad av Glioblastom och som tipsade om en läkare i Stockholm. Tror det kan vara min makes x-fru, mina bonus-döttrars mamma och tillika min väninna! En underbar människa som i februari fick det värsta besked man kan få, en chock för oss alla i hennes närhet! Nu kämpar hon med sin behandling och vi kan bara förvånas över hennes styrka, var får hon den ifrån! Vi alla runt om kring henne har fått oss en tankeställare om livet. Precis som du skriver så tar man inget förgivet, man struntar i att reta sig på småsaker, tar han om sina nära och kära och försöker leva så mycket i nuet som det bara går. Har läst er blogg nu en bra stund och tårarna trillar! Man blir både arg och ledsen. Livet är inte rättvist för fem öre! Sänder er mina varmaste tankar! All styrka och kraft önskar jag er!

2011-05-04 @ 22:02:52
Postat av: Anonym

vet inte vad jag ska skriva. har som många andra följt kampen mot denna hemska sjukdom och hoppats och tänkt på er VARJE DAG. jag har själv en syster som är min bästa vän och vi står varann så himla nära och jag kan inte ens föreställa mig hur detta kan kännas för dig. ett band mellan 2 systrar är så himla starkt, starkare än allt och att se en syster dålig kan vara det värsta som finns.

malin har berört mig, och så många andra. jag hoppas att hon vet det. hennes styrka, hennes mod och vilja, men framförallt hennes inställning verkar vara helt otrolig. att hon kan hålla humöret någorlunda uppe är underbart att höra. mirakel sker och man får aldrig sluta tro på det. jag önskar malin, dig och hela er familj och alla andra berörda all lycka. känns som att jag vill skriva mycket mer men jag vet inte vad jag ska skriva, jag vill bara att malin ska veta att det är så sjukt många människor som bryr sig, som undrar, som tänker på henne, som tror på henne och beundrar henne. Så många fler än hon tror. vi kommer alltid minnas kampen <3

2011-05-04 @ 22:11:27
Postat av: Angelika

Beundrar er Malin och Sofie, tänker på er och eran familj...Tusentals styrkekramar

2011-05-04 @ 22:25:49
Postat av: Sara Andersson

Hej Sofie. Du känner inte mig, Malin gör. Jag är Matildas syster. Du skriver så fint och mina tårar vill inte sluta rinna. Jag tänker mycket på er och sänder all styrka jag har. Jag tror på att mirakel kan hända och det önskar jag er. Vad som än händer så kommer det alltid vara Malin och du. Ge henne gärna en kram från mig. Tack för fin läsning, det är starkt av dig. Kram <3

2011-05-04 @ 22:49:13
Postat av: Dan, Karin, Ida, Marcus

Vad fint du skriver Sofie. Vi tänker på er allihop dagligen. Livet är verkligen orättvist. Hoppas på ett mirakel. Skickar massor av styrkekramar <3♥

2011-05-04 @ 23:22:44
Postat av: Sara Zanganeh

Jag vet inte var jag ska börja.. Det ända jag tänkt på dem senaste dagarna är Malin, dig Sofie och din underbara familj. Tårarna rinner från kinderna och jag känner smärtan med er. Som en kniv rakt in i hjärtat. Jag kan inte göra mer än att be och hoppas! Jag tänker på er så mycket! Jag kan inte sätta in mig i din situation och kan inte känna din smärta men jag vet att du kommer klara det fast det kommer vara det jobbigaste och tuffaste du någonsin kommer vara med om. Fast jag inte känner dig Sofie som jag känner Malin så står jag bakom er. <3<3<3 Hälsa hela familjen och ge dem en stor kram! Ta hand om er..



Det jag inte fattar är att det känns som man drömmer, att det är en hemsk mardröm men att man snart vaknar.. För det känns som det inte kan vara sant att en sån god och underbar människa kan drabbas av denna hemska sjukdom. Malin kommer alltid finnas i våra hjärtan i alla fall en stor plats i mitt! <3

2011-05-05 @ 00:06:29
Postat av: Alicia

Åh. Jag lider verkligen med er!! Fy vad hemskt jobbigt att hon inte verkar bli bättre, och även om mirakel sker så måste man också möta verkligheten, hur det kan sluta. Jag önskar verkligen att den här sjukdomen inte fanns, så in i bomben. Förlorade min morbror för snart två månader sedan i cancer (han lämnade tre småbarn efter sig), het ofattbart. Jag vet inte vad jag ska säga, för som du skriver, det finns inga ord när sånt här som inte får hända händer.

Ville bara säga att jag tänker på er, lider med er, skickar över många styrkekramar och ska be för er. KRAM!

2011-05-05 @ 02:50:21
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/
Postat av: Sofie Jönsson

Hej Malin!

Som på många som läst de du skrev rinner tårarna på mig, kan inte förstå vad som händer, kan inte förstå vad ni går igenom.

Känner inte varandra så bra men vill ändå ni ska veta att jag tänker på er o all styrka till er! Ni e såna fantastiska människor, allt du/ ni skriver går rakt in i hjärtat!

Många tankar o varma styrkekramar till er <3<3

2011-05-05 @ 05:13:53
Postat av: Madeleine

Ni finns i mina tankar varje dag. varje dag!

Bamse kramar ! <3

2011-05-05 @ 07:40:57
Postat av: Bodypalace

fin bild :)

2011-05-05 @ 08:01:22
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Lotta (fd. Ericsson)

Mina tankar finns hos er.

2011-05-05 @ 08:34:55
Postat av: Isabelle Svensson

Att livet kan vara så hemskt och orättvist det är oförståeligt!

Hade jag fått en enda önskan hade jag plockat bort denna hemska, fruktansvärda sjukdom från Malin, från alla andra sjuka från denna jord!

Alla mina tankar går till er och jag ska hoppas och be som aldrig förr om ett mirakel! Massa kramar!

2011-05-05 @ 10:33:54
Postat av: Emelie Åkesson

Jag tänker på er och hoppas på mirakel! MÅNGA STYRKEKRAMAR TILL ER..

2011-05-05 @ 10:38:13
Postat av: Anonym

Känner inte er/ dig Malin Men sänder hela familjen styrkekramar och lycka :)

2011-05-05 @ 10:51:25
Postat av: Jeanette Massören

Hej Sofie. Vad vackert du skriver. Det finns inget starkare än kärlek och kärlek är någon ni alla i Malins krets har öst över varandra sedan beskedet kom och Malin den underbara har delat ut kärlek och berört alla i sin väg. En sådan gåva är mycket sällsynt därför känns det mer smärtsamt att se denna fantastiska Malin bara bli sämre. När man stått brevid och sett er så finns det nog ingen mer underbar familj än er, ni har gjort allt för Malin. Så plåga dig inte mer med tankar om du kunde gör något annorlunda. Du har varit fantastisk Sofi och jag beundrar dig och din styrka.Jag och mina nära och kära ber för ett mirakel. Mycket kärlek och omtanke till er alla/ Jeanette med familj

2011-05-05 @ 12:27:52
Postat av: Linda

Livet är så orättvist.. Varför....??!! Ni är så Fina och det är ni för alltid. Malin kommer alltid finnas för er... Alltid <3 Styrkekramar...

2011-05-05 @ 14:38:35
Postat av: Caroline

Tänker mycket på er och skickar över kraft och styrka <3

2011-05-05 @ 15:44:06
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com
Postat av: Ida

Jag känner er inte men har följt denna blogg ett tag. Kände bara att jag ville skriva någonting. Det är mycket fint det du skrivit om din syster och det är mycket av det du skriver som är tänkvärt för oss alla. Jag är själv hjärntumörpatient sedan 12 år tillbaka och att försöka leva varje dag som att det vore den sista är ett bra tankesätt. Man vet ingenting om morgondagen. Det är först när man som anhörig eller person drabbas man förstår att man inte är odödlig. Jag önskar att forskningen hittar ett sätt att bota cancer. Kramar till er! Ni är så starka

2011-05-05 @ 16:35:35
Postat av: Ilhan

Jag känner inte er men önskar er all lycka i världen och jag hoppas från hela mitt hjärta att det blir bra med henne.

2011-05-05 @ 17:28:19
Postat av: Christel Palm

Älskade Sofie helt underbart skrivit Jag gråter och gråter kom hem i natt från Egypten och klagade på förseningen med mitt flyg,,,,vad är det?????? INGET mot vad ni går igenom,,,,,Älskar Er Tänker på er. KRAM

2011-05-05 @ 18:16:53
Postat av: Louise

Hej! Hoppas verkligen att Malin blir ett mirakel och fixar detta och kan leva ett normalt liv. Men är det inte alls stor chans att Malin överlever detta? får den känslan av det du har skrivit.. KRAM

2011-05-05 @ 18:18:27
Postat av: Sofie L.

All styrka, tankar och kärlek till er! Sluta aldrig hoppas! Alla står bakom er, miljoner kramar!!! <3

2011-05-05 @ 19:04:38
Postat av: jenny alv

Tänker på er!! Hälsa Malin från Jenny (sjuksköterskan på 26:an.)

Kramar.

2011-05-05 @ 22:18:00
Postat av: Susanne Sandberg

Så otroligt fint och starkt av dig Sofie! Jag känner er inte väl men du och Malin gick på öppna förskolan med din mamma och där gick jag med min son Robin samtidigt. Under alla era år när ni växt upp har man sett er på stan och följt er.

Detta är inte alls rättvist!! Mina tankar är hos er hela tiden! Ta hand om varandra och var rädda om er! Kram Susanne

2011-05-06 @ 11:53:38
Postat av: Josefine

Tänker på er från jag vaknar tills jag somnar, vaknar till och med på natten ibland (då jag för 5 månader sen blev mamma o tittar till min dotter) då tänker jag på er! Inatt vaknade jag kl 3 satte mig i köket o bara grät o grät o grät... Känner inte er, vi säger hej men d e allt! Ni berör mig ni är starka, ni kämpar, ni ger inte upp! Det är kärlek!! Jag ber dagligen för Malin o jag hoppas av hela mitt hjärta att hon blir bra igen! Sofie du ska ha en eloge att du orkar skriva här, du är en kämpe! Krama Malin, håll hennes hand, stryk hennes kinder, berätta hur mycket du älskar henne! Det gjorde jag när min bästa vän förlorade kampen om canser! Bara va där o gör det bästa för stunden! Ni finns i mina tankar <3 va stark <3 kram Josefine

2011-05-06 @ 12:10:55
Postat av: Nadia

Jag känner inte dig Sofie eller Malin, men jag känner Daniel och följer honom varje dag och även denna bloggen. Jag som alla andra sitter med tårar i ögonen när jag läser allt detta fina du skriver. Min tankar är hos er och jag sänder er många styrkekramar!! Var stark!

2011-05-06 @ 13:40:48
Postat av: Helén Carlström

Sofie...du är så fantastiskt fin! Hela er familj är det. Det kommer alltid vara du och Malin, var än ni befinner er. Den styrka och kärlek du och Malin har till varandra är så vacker den kan ingen ta ifrån er...Jag beundrar er kraft, styrka, kärlek ni alla i familjen har. Ni är så omtänksamma, goa och kärleksfulla mot varandra - tänk om vi alla kunde visa detta alltid och inte bara vid svåra situationer. Men det är väl många gånger så att vi tar allt och alla i vår omgivning för givet - varför ska det oftast hända något innan vi tar vara på varandra och uppskattar det vi har och tar vara på nuet??? Jag hoppas och ber för Malin och att mirakel ska ske. Många styrkekramar fyllda med kärlek till Malin och er alla i familjen

2011-05-06 @ 23:08:37
Postat av: Elisabet Roslund

Det gör såå ont i mig.......

fint skrivet....otroligt fint.

Styrka och Kraft i massor till er alla/Elisabet

2011-05-07 @ 09:50:18
Postat av: Jonna

Usch vad det gör ont att läsa, tårarna rinner..

Jag känner varken dig eller din syster, men tänker på er ofta. Det är hemskt det som har hänt, helt ofattbart. Massa styrka till er <3

2011-05-07 @ 10:03:59
Postat av: Sofia

kära sofie och malin!

Jag känner ingen av er men på något sätt så berör er situation mig väldigt starkt! jag gråter och får ont i hela kroppen när jag läser ditt inlägg.. mina tankar finns hos er varje dag och jag hoppas att det kanske kan hjälpa till på något sätt!

Lilla malin, om det inte skulle gå vägen så önskar jag verkligen att du får det bra och kommer till ro bland molnen, men mest av allt vill jag se dig på stan om några månader, gåendes, skrattandes och full av liv! så miljoner styrkekramar och all kraft jag kan ge till er!

2011-05-07 @ 10:16:07
Postat av: Mormor och Erik

Det gör så ont i våra hjärtan att läsa om dig och din svåra situation. Vi hoppas och tror på mirakel - du Malin om någon är verkligen värd detta. Vi tänker och pratar om dig dagligen och vill ge dig styrkekramar till tusen.

Vi vill samtidigt tacka dig Sofie för allt du skriver om Malin - det är helt fantastiskt - din kärlek till Malin är din styrka. Övriga i familjen omfattas också.

2011-05-07 @ 12:44:32
Postat av: Malin

Men jag förstår inte, hur kan detta hända?! Jag trodde att tumörerna hade dragit sig tillbaka ovanligt bra vid första strålningen?! Jag ber för er varje dag, för ert mirakel. Ni är ständigt i mina tankar - och har gjort mig till en bättre människa... Om livet bara vore rättvist...! <3

2011-05-07 @ 23:50:17
Postat av: Jennie

Tårarna faller o mina tankar går till er som kämpar. Har läst bloggen ett tag och trodde verkligen på ett lyckligt slut=( Tänker på er massa styrke kramar

2011-05-09 @ 10:56:53
Postat av: Robin

Känner inte någon av er men har gemensamma vänner, ni har berört mig och vilket stöd o kämparvilja ni har!



Ni har fått upp mina ögon och att inte ta något för givet!



<3

2011-05-09 @ 11:04:49
Postat av: Josefin

Vilken kamp ni för med sådan djup kärlek och styrka! Med den kärlek ni anhöriga och vänner visar och den styrka Malin besitter så har ni inspirerat många och gjort en avsevärd skillnad, i till er, okända människors liv. Jag kan inte annat än beundra er och känna glädje i att din syster får ett sådant stöd. Jag ber för Malin och önskar er all lycka. Det ni gör är fantastiskt och ett mirakel i sig. Änglar finns, vissa bär dem med sig och andra är här ett tag för att de är just änglar <3

2011-05-09 @ 11:38:04
Postat av: Eva

ASKTE! har ni provat att dricka te från askträdet? Det hjälpte mig. Prova!! Prova, ni har inget att förlora!!! Kolla om er närmsta hälsokost har det.

2011-05-09 @ 17:57:40
Postat av: Ida Ekberg

Jag tänker på er! ♥♥♥

Styrkekram

2011-05-09 @ 18:10:45
URL: http://nystanetida.blogg.se/
Postat av: Jeanette Landgren

Tänker på er massor, kram till hela familjen.

2011-05-09 @ 20:38:00
Postat av: Anonym

Varma kramar till er alla fran oss alla Carlsson-Portlock har i Sing.

Vi tanker, hoppas och onskar och mer med er hela tiden.



'What the caterpillar perceives is the end, to the butterfly is just the beginning'



CFIMS

2011-05-10 @ 09:00:55
Postat av: Anonym

Tänker på er dagarna långa! Skickar massor av styrka till er!

2011-05-11 @ 01:20:16
Postat av: Anonym

Hoppas Gud är med er och hjälper er ut ur detta. Vi ber alla att Malin blir frisk!

2011-05-11 @ 10:42:59
Postat av: Johanna (julias klasskompis)

Tänker på er något eneormt. Kan inte förstå vad det är som händer. Hade önskat att det bara var en dröm alltiohopa. Önskar er all lycka ! Kramar johanna <3

2011-05-11 @ 17:58:00
Postat av: Arlinda

Kämpa på, sluta inte hoppas. Mirakel sker! <3

2011-05-11 @ 21:16:56
Postat av: Camilla H

Något av det finaste jag läst! Du skriver med sådan inlevelse Sofie. Kärleken till en syster är något som inte går att förklara. Banden är så starka. Du ska veta att du i allas ögon är världens bästa syster och du har gjort allt bara genom att vara där! <3 <3 Fortsätt kämpa! <3 <3

2011-05-11 @ 21:24:29
Postat av: Caroline

Tänker på er! <3

2011-05-12 @ 16:27:48
Postat av: L

Tack för allt Malin!

2011-05-12 @ 17:14:22
Postat av: Majda

Tänker på er! <3

2011-05-12 @ 23:30:57
URL: http://mmajda.blogg.se/
Postat av: maria

jag känner inte er men jag vill sända många styrkekramar till dig och din familj i er svåraste stund sköt om er tänker på er

2011-05-13 @ 09:00:10
Postat av: Sara

Erik!



Snälla, lura inte människor som är i sorg och i desperat behov av ett hopp. Jag är disputerad läkare, arbetar inom onkologin (cancervården). Jag ser dagligen människor luras av sådana som dig. Visst, jag kan ge dig att många blir åtminstonde tillfälligt glada över att få ett hopp, vilket är så viktigt i en desperat situation. Dock är det inte på något sätt försvarbart att ge mediciner som det inte finns någon evidens för att det fungerar, för om det fanns det så skulle det ju såklart användas. Tvärtom,så ser vi tyvärr ofta folk som istället skadas med orimliga biverkningar just för att de inte är beprövade läkemedel.

Jag förstår att du är arg och bitter över att din mamma dog men glöm inte att det inte var du eller läkarna som tog hennes liv, det var cancern.



2011-05-13 @ 12:23:12
Postat av: Emilie

Tänker på er.

2011-05-13 @ 16:38:39
Postat av: Marrie

Tänker på er <3

Du är en kämpe.

2011-05-13 @ 19:38:34
Postat av: Therese

Vill skicka över de varmaste tankar till er alla. Jag håller alla mina fingrar och tår för er.

Ta hand om varandra!



Kramar

2011-05-13 @ 23:06:42
Postat av: Emma Sahlin

Läser med gråten i halsen, kan inte ens ana sorgen och rädslan hos er. Jag tror, och ber om ett mirakel, för er. styrka och hopp skickar jag med detta.

2011-05-14 @ 13:00:20
Postat av: Marie

Underbara Sofie. Du är helt fantastisk som orkar hålla huvudet över vatten ytan. Jag förstår din kärlek till din syster. Och att du ser hur Malins själ mår, i hennes ögon. Jag hoppas på Mirakel för eran skull, men den dagen din älskade syster inte orkar mer, så släpp taget om hennes trötta kropp. Jag vet av erfarenhet att detta är ett rent helvete att stå vid sidan och inte tro att man har gjort allt, men tro mig ni gör allt för att Malin ska få det bra. Malin du är helt fantastisk som har kvar din blogg och delar med dig till oss alla, av din fruktansvärda hemska sjukdom, all styrka till dig. Många Kramar från en fd Ttelleborgare. Massa kärlek till er alla

2011-05-14 @ 14:03:52
Postat av: Lina Svendsen

Blir så fruktansvärt ledsen när jag läser bloggen, jag känner inte er men ingen människa kan låta bli att bli rörd av det du skriver, livet är så fruktansvärt orättvist... Jag ber om ett mirakel... Va starka o ge aldrig upp, ni è bäst... Kärleken till en syster är en av dom starkaste som finns..

2011-05-15 @ 01:31:58
Postat av: Anonym

Vi känner inte varandra, men jag följer er kamp - precis som många andra och sitter här och gråter. Det är precis som du skriver att vi tar varandra för givet och glömmer bort att leva, njuta och älska. Vi gnäller och stressar på. Det känns som om Malin inte kunde haft en bättre familj och vänner än vad hon har och att ni alla tar hand om henne. Låt någon ta hand om dig också lite Sofie, det är du värd! Kramar och styrka till er alla!

2011-05-15 @ 23:38:12
Postat av: Gunnel

Kanske kommer ni ihåg mej. Vi träffades på onkologen i Lund vån 3. Min telefon ringde i jackfickan i korridoren. "Svara mormor" lät signalen. Jag kom utrusande o svarade. Jag kände igen er från bilder på bloggen. Sa något om Egypten-resan till er. Min sambo har samma diagnos och får nu inte mer behandling, kroppen orkar inte ta emot. Vi hemma nu och...

Jag tänker på er o förstår...

Kramar

2011-05-16 @ 21:30:03
Postat av: Maggan

Erik och Sara! Jag tycker ni kan ta era diskussioner i något annat forum.... Detta är Malins sida och inte något diskussionsforum!

2011-05-17 @ 09:15:28
Postat av: Frida

Jag håller med Maggan! Vad är det för fel på folk??? Styrkekramat till dig Sofie och din fina syster. Ta hand om er, kram från okänd läsare (som också levt med glioblastom på nära håll)

2011-05-17 @ 11:15:23
Postat av: Mia

Mina tankar går till Malin och alla som finns i hennes närhet! Detta är så oerhört ledsamt...men försök tänka positivt och visa varandra så mycket kärlek ni bara orkar med!!!

Har en liten fråga, Är det ngn som vet om Daniel, Malins fina pojkvän har ngn blogg eller han bara skriver på Facebook??

LEV LIVET I KÄRLEK-ALLTID!

2011-05-17 @ 12:37:05
Postat av: Cecilia Green

Malin & Sofie

Våra vägar har aldrig korsats, ändå berör ni våra hjärtan så oerhört mycket. Många med mig sänder en stor kram till er och ni finns i våra tankar.

Cecilia

2011-05-17 @ 20:19:35
Postat av: Fredrik Nilsson

Så fint skrivit. Det som händer är hemskt, har själv upplevt denna sjukdom hos mina nära och kära. Det smärtar att ni er familj får uppleva detta, jag hoppas på mirakel, för det finns och förekommer.

Massa kramar till dig och din familj. Eran kämpaglöd och kärlek smittar av sig och värmer, det får en också att stanna upp i livet och tänka till.

/ Fredrik

2011-05-17 @ 22:20:02
Postat av: En annan Malin

Hej Malin & Sofie!



Jag känner inte er personligen, men som den trelleborgare jag är, så känner jag ju till er ;-)

Ni är så otroligt starka tillsammans!!! Det glädjer mig att ni verkar ha en väldigt kärleksfull familj och omgivning...det behövs i en sådan här situation!

Håller med vad någon skrev ovan: se till att du också blir ompysslad Sofie. Det är du värd!



Kämpa på! Jag ber för er...

1000 kramar och LYCKA TILL!

2011-05-18 @ 16:10:31
Postat av: Jenny Pariola

Till er alla som är närmast Malin. Jag skänker en tanke till er och när jag läser det du skrivit i detta inlägg Sofie så fäller jag tårar för er situation och för min kära pappa som försvann i cancer för några år sedan... Det blir aldrig bra, men det känns alltid bättre när man delar med sig... Det finns en hel stad som stöttar er och tänker på er i er svåra tid. det är så fint att läsa vad du skriver! Mina tankar är hos er!

2011-05-19 @ 18:30:20
URL: http://jennypariola.blogg.se/
Postat av: Maggan W

Sofie!!!

Din läsning är oerhört gripande, man kan inte hålla tårarna borta. Jag känner varken dig eller din syster men i denna bloggen har jag "lärt känna " er. Jag skänker er många tankar. Malin är en riktig kämpe och du och din familj är hennes stora stöd. Ta hand om er, massor av styrkekramar från mig <3 <3 <3

2011-05-20 @ 21:43:58
Postat av: Sarah

FAN jag blir så arg, & Ledsen när jag läser din blogg.

VArför skall cancer drabba bra männikor?

Finns det en gud som låter en testas gång på gång?

Jag vet inte, men jag tycker det är hemskt att detta drabbar så många.

Idag såg min mamma dig på AVD.

Hon är med inskriven där, men hon är hemma för tillfället för hon mår lite " bättre" Hon HAr cancer dock inte samma som dig!



Håller tummar & tår för dig!

Det blir bättre...

2011-05-20 @ 23:39:50
Postat av: Anonym

Hej ja du vet nog inte vem jag är du har nog aldrig lagt märke till mig,,men jag har sett dig många gånger här i stan innan du blev sjuk,, varje gång jag såg dig tänkte jag FAN varför är inte jag som hon, varför är inte jag lika snygg,, varför har inte jag hennes stil ,,du såg alltid så fin ut..du såg så lycklig ut att jag ibland tänkte när jag såg dig ""jag hade velat byta liv med den tjejen"" då visste jag inte ens vem du va eller vad du heter,, Av någon konstig anledning blev jag inspirerad av dig och du inspirerar mig fortfarande. SNÄLLA KÄMPA

2011-05-22 @ 00:44:01
Postat av: Daniella

Känner varken dig Sofie, eller Malin eller någon i er familj. Måste bara säga att ni är såå himla starka, det finns inget annat än att kämpa & kämpa & kämpa. Ni är så himla duktiga och fina allihopa. Jag tänker på er ska ni veta!!!

2011-05-22 @ 16:12:46
Postat av: Diana

Orättvist är bara förnamnet. Om jag fick önska mig en enda sak skulle jag utan tveka önska att det fanns ett botemedel mot denna hemska sjukdom.

Fortsätt kämpa kära Malin! Gud skall INTE få tillbaka en av sina finaste änglar än <3

2011-05-23 @ 09:07:07
Postat av: Amanda

Jag sänder all min styrka till er.



Jag har själv en tvillingsyster och vet hur det är att stå någon så nära.

2011-05-24 @ 23:36:30
URL: http://yodadog.blogg.se/
Postat av: CAROFLINA.SE

Raderade nyss ett ledset och argt inlägg. Jävla sjukdom! Har förlorat alla mor- och farföräldrar samt morbror och moster genom den, och nu räcker det. Nästa gång jag går in här ska det vara positiva nyheter. Det ska liksom bara ske... All styrka och alla tankar till er tills dess!

2011-05-26 @ 13:33:58
URL: http://HTTP://CAROFLINA.SE
Postat av: elisabeth

ta hand om er tid och håll om Malin och ge henne tröst och värme

kram fantastiska sofie

2011-05-26 @ 21:24:01
Postat av: Chr

Skriv något nytt? Vill ju veta vad som händer!

2011-05-28 @ 11:57:28
Postat av: Emelie

2011-06-05 @ 00:49:51
Postat av: Emelie

Har det hänt något med henne nyligen? Kommer hon att klara detta? Jag håller tummarna!!! kramar Emelie

2011-06-10 @ 23:29:18
URL: http://emmiyak.blogg.se/
Postat av: Lotta



Snälla du jag kan bara ana er hemska situation, då mitt eget barn har genomgått cancer och jag skulle vilja att du hälsa din mamma att hon gärna får maila mig när hon behöver. Hon har skrivit i min dotters blogg och jag har känt länge att hon kanske skulle vilja ha lite stöd från en annan mamma<3 jag vet hur ensamt det är i svåra situationer! Krama din kära syster extra mycket från oss alla<3

//Lotta

2011-06-12 @ 22:27:29
Postat av: Anonym

<3

2011-06-13 @ 20:42:59
Postat av: Josäfin :>

fin text!

2011-06-13 @ 20:52:20
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Rebecca

En blogg för tjejer vars röst inte får höras. Här skriver vi det istället. För hemligheter är för svåra för att hållas hemliga.



2011-06-13 @ 21:14:01
URL: http://keepingsecrets.blogg.se/
Postat av: Albin

Hej hej :D snygg blogg ^^ Hur är det?

2011-06-13 @ 21:54:40
URL: http://nallou.blogg.se/
Postat av: Christina

Lotta... Skriv gärna din e post adress... eller skicka till min.. [email protected]

2011-06-15 @ 11:52:28
Postat av: maja

NI ÄR FANTASTISKA!



Kämpa på, njut av varenda dag tillsammans!



Brukar vara inne på "vår prinsessas kamp mot monstret" (där jag har förstått att malins mamma skriver)för att de om det dyker upp några nya inlägg där. Förstår om ni inte orkar skriva men jag tänker på er ständigt!



All kärlek och kraft till er!

2011-06-15 @ 23:17:48
Postat av: anne vuorio

det är mycket tragiskt att läs om dig malin men jag beundrar dig mycket och önskar att det kan finnas någon ovanför kan hjälpa dig.en stor kram och många lyckönskningaranne

2011-06-16 @ 01:12:50
Postat av: anne vuorio

2011-06-16 @ 01:14:21
Postat av: Emma

Har velat skriva flera gånger men vet inte vad man ska skriva. Känner varken dig eller din syster men vill ändå att ni ska veta att oavsett så finns det personer som blir väldigt berörda av er historia. Går inte att ta miste på kärleken mellan er. Håller tummar,tår och allt annat som går att hålla för dig Malin. Du är verkligen en inspirationskälla och man kan inte annat än att beundra en sån vacker själ som dig. Styrkekramar i massor!

2011-06-17 @ 15:08:48
Postat av: Moa

Jäätte fint skrivet Sofie!! <3

Beklagar verkligen sorgen!!! <3



Gud har tagit tillbaka sin ängel!

2011-06-21 @ 12:45:13
URL: http://lillagroda.se
Postat av: Sofia

Kära malin!



Hoppas du har det bra nu! starka, vackra människa! jag beundrar din kamp och unnar dig din vila som du nu har framför dig! Du har berört mig något oerhört fast vi aldrig har träffats! det är inte många som lyckas med något liknande! Vila i frid fina malin.. Och stora kramar till familjen..

2011-06-21 @ 13:02:18
Postat av: Jag.

Malin, din historia berör. Kampen är över, som du kämpat. Skänker tankar och styrka till din familj och dina vänner som förlorat en nära alldeles för tidigt. Vila i frid Malin!



Himlen är oskyldigt blå...

2011-06-21 @ 13:05:31
Postat av: Jag

Vila i Frid. Du berörde mig verkligen. Hoppas du har det bra nu och slipper lida.

2011-06-21 @ 13:27:31
Postat av: Ida Lindqvist

Beklagar! Vila i Frid!!! <3 Tänker på er!

2011-06-21 @ 13:37:11
Postat av: Louise Lisen

Kände inte Malin men mitt syskonbarn Bina o "hennes" Joon gjorde o jag har förstått att Malin kämpat enormt, med hela sin familj. Jag minns er dock från redskapsgymnastiken på TGF även om jag var tränare på aerobicsidan, ni var så söta. Fast jag inte känner er så berör det ändå mig djupt i hjärtat/själen. Man ställer sig frågan Varför? Denna unga tjej som hade hela livet framför sig..obegripligt orättvist här i världen. Vet inte riktigt vad man ska säga...tänker på er enormt mkt även om jag inte känner er....massor av kärlek o kramar i er svåra tid..Vila i frid Malin hos alla andra änglar

2011-06-21 @ 13:43:05
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

Vila i frid som den ängel du är!

2011-06-21 @ 13:44:19
Postat av: jessika

oj vad fint.

2011-06-21 @ 14:28:11
URL: http://jeskarppinen.blogg.se/
Postat av: Henrik Roos

Inte rättvist...

Sov gott Malin.



Den enda glädjen jag vill lyfta fram till er nu, och framförallt dig Sofie, är att hela Trelleborg idag känner för er.. Hon berörde många med sitt öde. Var stark, Sofie.

2011-06-21 @ 14:42:23
Postat av: Jannie Ispiroglu

Gud har hämtat hem en av sina änglar. Jag är glad över att jag fick se ditt underbara leende och jag är övertygad om att du kommer att fortsätta att sprida glädje där du är. Mitt hjärta värker. Mina tankar går till din familj, Finaste Malin!

2011-06-21 @ 14:55:09
Postat av: Emma

Beklagar innerligt vad som hänt.har läst bloggen väldigt länge och följt kampen.tycker det är så fruktansvärt att det alltid är fel människor som drabbas av denna hemska sjukdom.men jag hoppas du har det bra uppe i himlen nu istället.du har berört mig och alla andra med din enorma kamp för varje dag.skänker alla tankar idag till dig och alla dina närstående.vila i frid fina ängel.

2011-06-21 @ 15:05:57
Postat av: Anonym

En Ängel har lämnat våran jord...Vila i frid Malin. Massa kärlek och massa styrka till er i Malins familj

2011-06-21 @ 17:25:20
Postat av: Mandii

Det är så orättvist!! Jag kände inte Malin, men jag vet att hon hade ett stort hjärta gjort av guld. Jag vet att hon var omtyckt av så många. Jag vet att hon kämpade, hon var så stark! Men nu äntligen kan hon slappna av, och bara precis vara. Hon förtjänar det bästa i hela världen, det gör även ni (i Malins familj samt nära och kära).



Sov gott, fina Malin. <3

2011-06-21 @ 17:37:53
URL: http://deepdowninyou.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vila i frid, fina Malin <3

2011-06-21 @ 19:21:18
Postat av: Pernilla

Vila i frid Malin. Massor av styrkekramar till din familj.

2011-06-21 @ 19:34:37
Postat av: Maggan

Vila i frid Malin! Tror att i stort sett hela Trelleborg tänker på dig och din underbara familj idag. Ingen kan vara oberörd efter er öppenhet både vad gällt glädje, sorg och kämpaanda. Har ett ljus i mitt fönster som brinner för dig.

2011-06-21 @ 20:16:41
Postat av: Lina

Vila i frid!

2011-06-21 @ 20:36:17
Postat av: Cecilia

Himlen har blivit en underbar ängel rikare-

nu får du lugn och ro, finaste Prinsessan

2011-06-21 @ 20:56:02
Postat av: felice

Vila i frid underbara Malin!<3

2011-06-21 @ 21:04:00
URL: http://felicehomuth.blogg.se/
Postat av: FulAnka

Som de flesta här har jag också tårar i ögonen när jag läser detta. Jag beklagar verkligen det som har hänt. Jag vet inte hur många gånger man tänker att man ska ta vara på dem omkring sig. Av någon anledning glömmer jag det. Jag har ännu bara läst några sidor men förstått att hon var en riktig kämpe. Nu ska du kämpa vidare för din skull. Ännu en gång, jag beklagar verkligen. Vila i frid Malin.

2011-06-21 @ 21:11:26
URL: http://fulanka.blogg.se/
Postat av: Susanne med familj

Många varma kramar och tankar till Er alla ...



Sov sött i din ängla himmel ...

Där du nu sprider glädje och ljus i alla ängla hus

Du är fortfarande bäst !

Kramar till Er alla



2011-06-21 @ 21:47:49
Postat av: neli

Fan va arg jag blir av sånt här! Den här tjejen förtjänade inte det här. Världen är så otroligt orättvis. Jag tänker på er <3 VILA I FRID <3

2011-06-22 @ 00:42:25
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du har berört oss alla... Vila i frid

2011-06-22 @ 07:40:26
Postat av: Någon som lider med er <3

Kära Sofie!



Jag lider verkligen med dig & din familj. Ingen förtjänar att uppleva att förlora någon.

Om det är något jag tror på så finns hon hos dig. Hon är & kommer alltid vara en del av dig.

Tänder ett ljus för er <3 Tusen kramar

2011-06-22 @ 13:01:25
Postat av: m

Vila i frid, ängel! <3

2011-06-22 @ 23:23:12
Postat av: My Andersson

Heaven is a place nearby so i wont be so far away, and if you try and look for me maybe you'll find me someday. Heaven is a place nearby so there's no need to say goodby. I wanna ask you not to cry, I'll always be by your side.



Det finns inget som någon kan säga för att göra allt okej och jag ska inte låtsas att jag förstår något av det ni gått och går igenom för det gör jag inte... Kalla mig knäpp men...

Jag tror på att Malin finns med er än och att hon inte lider längre. Jag tror också att hon saknar er så som ni saknar henne och att hon vill att ni ska må bra trots allt det onda som hänt.



Jag känner/kände er (sofie & malin) inte väldigt väl men jag vill skicka min tanke och jag hoppas att du Sofie och din familj tids nog kan finna ro.

Kram My

2011-06-23 @ 02:15:05
Postat av: Dan Drakenholt

Det finns ögonblick i livet då vi människor är små, obetydliga, ensamma. Det ögonblicket kallas sorg. I sorgen är vi alla ensamma. När många människor som älskar någon delar denna ensamma sorg kommer styrkan.



Till Malins anhöriga och till alla er som var hennes vänner vill jag säga detta: Ni har alla berört oss, mycket. Malin berörde oss med sin styrka och ni med er kärlek. Vilken kombination.



Livet är en kort, kort resa men ur en nattsvart sorg kommer ändå ljus. Det tar tid innan man kommer dit, tro mig, jag vet.



Tankar, funderingar, reflektioner; vi är många, många som är med er i tankarna, i era funderingar och i era reflektioner.



/Dan

2011-06-24 @ 08:35:27
URL: http://www.villaspinell.se
Postat av: Emelie

Denna livs historia har berört mig djupt! Malins livs energi genom hela bloggen har fått en annan att tänka rejält efter om vad som är viktigt i livet! Det är med tårar i ögonen man följt kampen och tagit till sig av alla ord! Jag kände inte Malin.. Men hon är en av dem människor som lämnat störst intryck någonsin på mig genom sin historia och livskvalité! Det är fantastiskt och med detta vill jag säga att Hon var verkligen en Ängel! Tack för du fått mig att tänka annorlunda i livet fantastiska Malin! Jag hade önskat att jag hade fått träffa dig och tala om det! Alla mina tankar till er i Malins familj och närhet som får föra hennes minne vidare!

2011-07-11 @ 12:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0